قدس آنلاین- محمود مصدق: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ‌گفت: مجلس و دولت تمام تلاش خود را می‌کنند تا در تأمین و توزیع دارو مشکل ایجاد نشود.

خروج آمریکا از برجام تأثیری بر بازار دارو نخواهد داشت

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با «قدس آنلاین» در خصوص تأثیرات احتمالی خروج امریکا از برجام روی  بازار داروی ایران گفت:ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌همواره از سوی امریکا  تحریم بوده‌ایم. حتی در گذشته تحریم‌های اعمال شده بسیار شدیدتر بوده که ملت ایران از همه آن‌ها سربلند بیرون آمده است بنابراین  خروج این کشور از برجام تأثیر بر بازار دارویی این نخواهد داشت.

وی با اشاره به خودکفایی ایران در تولید دارو تصریح کرد: طبق گزارش‌های وزارت بهداشت و درمان ۹۶ درصد داروی مورد نیاز کشور از سوی شرکت‌های داخلی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود یعنی واردات ما در حوزه دارو فقط  ۴ درصد است که آن نیز از کشورهای اروپایی تهیه می‌شود از این رو بیماران و خانواده‌های آنها نگران تهیه داروی مورد نیازشان نباشند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی‌ با اشاره به این که خروج امریکا از برجام از قبل قابل پیش بینی بود، افزود: از این رو وزارت بهداشت تدابیر لازم را براین این موضوع اندیشیده و از آمادگی خوبی برای تأمین داروی کشور برخوردار است با این وجود مجلس و دولت تمام تلاش خود را درجهت تأمین دارو می‌کنند تا مردم مثل گذشته به‌راحتی به داروهای مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند.

برچسب‌ها