قدس آنلاین، صبا کریمی: مدیر مؤسسه پخش رسانه فیلمسازان معتقد است:«طرح اکران افطار تا سحر» رکن اصلی اکران در ماه رمضان است که اگر همراهی صدا و سیما و تبلیغات شهری را داشته باشد بیش از پیش موفق خواهد شد.

تبلیغات «طرح اکران افطار تا سحر» ضعیف است/ طرح اکران ماه رمضان به تهران محدود نباشد

به گزارش قدس آنلاین، حبیب اسماعیلی تهیه کننده و مدیر مؤسسه پخش رسانه فیلمسازان با اشاره به این مطلب که باید شرایط مطلوب اکران فیلم در ماه رمضان را به خوبی فراهم کرد، گفت: واقعیت این است که در زمان اکران فیلم ها در ماه رمضان شاید مهمترین مطلب توجه به بحث «طرح اکران افطار تا سحر» باشد و این طرح رکن اصلی اکران در این بازه زمانی است. بهرحال باید شرایطی را فراهم کرد که افراد روزه دار بتوانند به سینما بیایند و با توجه به همین مسئله باید فیلم هایی را انتخاب کرد که مردم کشش رفتن به سینما و تماشای فیلم را داشته باشند. برهمین اساس انتخاب فیلم ها باید بر مبنای جذابیت و کشش داستانی آن باشد.

وی در ادامه افزود: همانطور که تلویزیون هم در این زمان برنامه های مختلفی را در نظر می‌گیرد سینما هم باید به این مهم توجه کند و گلچینی از فیلم های متنوع در ژانرهای مختلف را در اختیار مردم قرار دهد.

این تهیه کننده تأکید کرد: اما به نظرم در کنار این‌ها یک مبحث مهم که گاهی مغفول واقع می‌شود، بحث اطلاع رسانی و آگاهی به مردم است که باید از طریق تبلیغات شهری و استفاده از بیلبوردها و از طرف دیگر صدا و سیما در نقش حمایتی و اطلاع رسانی، مورد توجه واقع شود. متأسفانه تبلیغات در مورد اکران ماه رمضان بسیار ضعیف است و عموم مردم اطلاعی از آن ندارند.

اسماعیلی با اشاره به تجربه «طرح اکران افطار تا سحر» گفت: این طرحی بوده که بعضی سال‌ها خیلی خوب جواب داده و بعضی سال‌ها نیز چندان موفق نبوده است. اما قطعاً در کنار حمایت‌های تبلیغاتی می‌تواند بهتر عمل کند. ضمن این که نباید این طرح را محدود به تهران کرد و سایر استان ها همچون مشهد، شیراز، اصفهان و ... هم سینمادوستان بسیاری دارد که همیشه از فیلم‌ها استقبال می‌کنند و نباید آن ها را از این ماجرا جدا دانست و به نظرم می توان برای شروع این طرح را در برخی از این استان‌ها نیز آزمایش کرد.

برچسب‌ها