گرگان- پروژه کشتگاه خورشیدی ارگانیا با ۱۲۰ نفر اشتغالزایی و بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی کشور و مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

پروژه کشتگاه خورشیدی ارگانیا در گنبدکاووس افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین, عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در مراسم افتتاح کشتگاه خورشیدی ارگانیا با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی کشور در روستای دوزالوم از توابع بخش داشلی‌برون گنبدکاووس اظهار داشت: شاه کلید توسعه روستاها هستند و ما با توجه به ظرفیت‌های مختلف, نیاز مردم روستا در حوزه صنایع‌دستی, شیلات و غیره آموزش‌هایی برای مردم روستاها انجام می‌شود تا اشتغال پایدار ایجاد شود.

وی افزود: مدیرعامل این پروژه در ۲ سال با روحیه خستگی‌ناپذیر و جهادی و استفاده از ظرفیت‌های مختلف, شرایطی ایجاد کرد که امروز شاهد افتتاح این پروژه باشیم. در حوزه شهرستان و استان در این دولت, اتفاقات خوبی رخ داده و در چند ماه اخیر از حضور استاندار در گنبدکاووس نیز چند پروژه کلنگ‌زنی و افتتاح شده است.

کریمی با اشاره به پروژه‌های شهرستان تاکید کرد: پروژه گلخانه خوجملی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان و پروژه مرغ تخم‌گذار با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان با حضور استاندار کلنگ‌زنی شده است. یک پروژه متفاوت در زمینه پرورش کروکودیل در شهرستان گنبدکاووس در حال اخذ مجوز است که به زودی شاهد کلنگ‌زنی آن خواهیم بود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: برنامه توسعه شهرستان با محوریت توسعه روستایی را در حال اجرا هستیم و با توجه به ظرفیت خوب شهرستان به کشت‌های گلخانه‌ای در نظر داریم با هماهنگی بخشداری مرکزی و داشتی برون, در هر روستا یک یا ۲ پروژه گلخانه‌ای در قیاس کوچک راه‌اندازی کنیم.

وی اظهار کرد: فضای سبز در روستاهای بخش مرکزی و داشلی‌برون قابل قبول نیست و ما در راستای جهاد مقدس توسعه سبز و درختکاری در روستاهای مرکزی و داشلی‌برون اقدامات خوبی با استفاده از ظرفیت‌های دهیاری‌ها, آموزش و پرورش انجام خواهیم داد و امید داریم تا پایان سال ۹۷, شاهد شرایط بسیار خوبی در روستاها باشیم.

قره‌جه طیار نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس ‌اظهار داشت: با توجه به توانمندی‌های روستاها باید زمینه اشتغال جوانان فراهم شود و در این مسیر آموزش یکی از نیازهای اساسی برای ایجاد اشتغال جوانان خواهد بود.

وی افزود: در منطقه مرزی داشلی‌برون, مردم مرزنشین با مشکلاتی چون, کم‌آبی و بی‌آبی رودخانه اترک و مشکلات با منابع طبیعی مواجه هستند که امید داریم استاندار پی گیر این مشکلات باشند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس ‌تصریح کرد: استان گلستان چوب یک سوم سرسبزی خود را تاکنون خورده و در دوره‌های قبل این استان به‌ویژه منطقه مرزی مورد کم‌لطفی مسئولان قرار گرفته‌, ایجاد سالن ورزشی و راه ارتباطی ۲ محله از ۴ محله روستای دوزالوم از مطالبات مردم این منطقه است.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها