قدس آنلاین - مثنی امین در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، با اشاره به اقدام جنجالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و برنامه انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس اشغالی که قرار است فردا انجام شود، اظهار داشت: اقدامی که رئیس جمهور آمریکا انجام داد مخالف قواعد و حقوق بین‌المللی است و با تمام پیمان‌هایی که از سوی آمریکا صادر شده منافات دارد. اقدام ترامپ در معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، نوعی دیوانگی بود که بار دیگر منطقه خاورمیانه را به خونریزی و تنش می‌کشاند و آنرا شعله ور می‌کند.

انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی نقض مقررات بین‌المللی است

رئیس فراکسیون اتحاد اسلامی در مجلس عراق با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت وحدت و برادری کشورهای اسلامی برای مقابله با جنایات اسرائیل و اقدامات حامیان آن همچون آمریکا بهره برد، افزود: تمام دولتهای مسلمان منطقه باید با تشکیل کنفرانس و گردهماییها بتوانند اجماعی علیه اقدامات رژیم صهیونیستی ایجاد کنند تا مسئله قدس و آوارگی ملت فلسطین و جنایاتی که علیه آنها رخ میدهد به فراموشی سپرده نشود.

وی با توضیح اینکه این اقدام ترامپ باعث نا امنی و بی ثباتی منطقه خواهد شد، اظهار داشت: طرح انتقال پایتخت به قدس در زمان رؤسای جمهور پیشین آمریکا هم مطرح بوده است. لابیهای صهیونیستی که در  آمریکا نفوذ و فعالیت دارند درصدد بودند این طرح را به بوش و سایر روسای جمهور تحمیل کنند اما موفق نشدند. فلسطینیها حق دارند امور سیاسی و داخلی سرزمین خود را  به دست بگیرند و اقدامات این چنینی دستاوردی جز کشتار و خونریزی در پی ندارد.

برچسب‌ها