زاهدان - مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی مسکن مهر در سیستان و بلوچستان به پایان رسیده و تا هفته دولت امسال پرونده آن بسته خواهد شد.

پرونده مسکن مهر در سیستان و بلوچستان بسته می شود

مسعود مالکی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان ۲۲ هزار کیلومتر راه است که از این تعداد ۱۱ هزار و ۴۳ کیلومتر در حوزه شمال و ۱۱  هزار کیلومتر در حوزه جنوب استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب هیچ بزرگراهی در استان وجود نداشت، افزود: از پیروزی انقلاب تاکنون انقلابی در حوزه راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان انجام گرفته است و در حال حاضر ۸۶۸ کیلومتر راه آسفالته اصلی در حوزه شمال استان وجود دارد .

وی در خصوص پروژه بزرگراه زاهدان - زابل، خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۰ کیلومتر از باند بزرگراه زاهدان - زابل با اعتبار ۱۱۲ میلیارد تومان احداث شده که ۱۴۲ کیلومتر باند دوم این بزرگراه با هزینه ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

مالکی افزود : مطالعات بزرگراه زاهدان - خاش انجام شده و در آینده ای نزدیک به مناقصه گذاشته می‌شود.

وی گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۸۷۰ کیلومتر راه تحویل داده ایم که از این تعداد ۸۰ کیلومتر باند بزرگراه زاهدان - زابل ، ۴۵ کیلومتر راه اصلی ، ۵۲ کیلومتر راه فرعی ، ۶۹۳ کیلومتر راه روستایی است که در ۳ سال اخیر با هزینه ۳۹۲ میلیارد تومان انجام گرفته است.

وی از بهره برداری ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی سیستان و بلوچستان در سال گذشته خبر داد.

مالکی عنوان کرد: خوشبختانه در سال ۹۶ ، ۱۲۴ روستا با ۸ هزار و ۷۵۸ خانوار از نعمت راه روستایی آسفالته برخوردار شدند.

وی اذعان داشت: در سال گذشته مطالعات چند پروژه جهت اخذ کمیسیون ماده ۲۳ انجام و به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است که نقش مهمی در رونق حمل و نقل ، صادرات ، واردات و کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای ایفا می کند.

وی با بیان اینکه ۱۴ درصد تردد مسافران به سیستان و بلوچستان افزایش داشته است افزود: طی چند سال اخیر بهسازی ، روکش آسفالت و عملیات محافظی انواع راه ها به طول هزار و ۱۷۲ کیلومتر در سیستان و بلوچستان انجام گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در خصوص پرونده مسکن مهر گفت: عملیات اجرایی مسکن مهر در سیستان و بلوچستان به پایان رسیده  و تا هفته دولت امسال پرونده آن بسته خواهد شد.

وی ادامه داد : تاکنون ۲۰ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر سهمیه استان بوده است و از این تعداد، ۱۲ هزار و ۸۰۰ واحد سهم شمال استان است که ۱۱۷۵۰ واحد آن تأمین شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است مابقی نیز ظرف ۱تا ۲ ماه آینده بهره‌برداری می‌شوند.

مالکی بیان کرد : خدمات روبنایی و زیربنایی مسکن مهر از نظر مقاوم‌سازی با مقررات ملی ساختمان و نظارت سازمان نظام‌مهندسی تامین شده است که از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در بخش املاک و حقوقی گفت: حدود ۷۲۰۰ سند تک‌برگی به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد و برای حدود ۴۶۰۰ هکتار اراضی از اول سال ۹۲ سند مالکیت اخذ شد، همچنین از ۳۷ هکتار اراضی رفع تصرف شد.

برچسب‌ها