پرواضح است اقدام آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس شریف از منظر بین المللی شکست خورده است. قدس شهر ادیان ثلاثه وبسبار مورد توجه است؛ این شهر از نظر سیاسی و اعتقادی نقطه حساس ومحل تمرکز مسلمانان وفلسطینیان به شمار می رود، طبیعی است مردم فلسطین نسبت به شهر قدس که مهمترین شهر فلسطین اشغالی به شمار میرود وشهری که اولین قبله مسلمانان در آن بنا شده بسیار حساس باشد، هر چند تعداد کشته ها وزخمی های درگیری با مزدوران صهیونیستی افزایش می یابد اما این موضوع نمی تواند مانع بیدار، اتحاد، انسجام و حضور بیشتر معترضان در صحنه مبارزه ومقاومت شود، بی شک این اقدام نابخردانه بلای جان امریکا ورژیم صهیونیستی خواهد شد.

مقابله با اتفاقات اخیر در قدس نیازمند بیداری و اتحاد کشورها و ملتهای اسلامی است/ اقدام ترامپ آن قدر چندش آور است که حتی اروپا نیز آن را تایید نکرد

قدس آنلاین- دکتراحمد دستمالچیان سفیر سابق ایران در اردن و لبنان با اشاره نقش قوانین بین المللی از سوی آمریکا ورژیم جنایتکار صهیونیستی به خبرنگار قدس آنلاین گفت: انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف و کشتار کودکان، زنان و مردم بی دفاع فلسطینی در اعتراض به سالروز اشغال فلسطین وسفارت خانه آمریکا از اعمال غیر قانونی در عرف بین الملل به شمار می رود که یک بار دیگر از سوی رژیم کودک کش جعلی صهیونیستی سر زده است. آمریکا و رژیم صهیونیستی با همکاری یکدیگر قطعنامه سازمان ملل را به سخره گرفتند هنگامی که دراین قطعنامه به صراحت تاکید بر اشغالی بودن شهر قدس تاکید شده است.

وی با اشاره به تداوم اشتباهات نابخردانه ترامپ خاطر نشان کرد: در حالی که ده ها تن از مردم بی گناه فلسطین در حال دفاع از سرزمین خود وباز پس گرفتن آن از دست مزدوران اشغالگر هستند آمریکا درصدد تاسیس سفارتخانه نحس خود در شهری اشغالی است؛ متاسفانه آمریکای ترامپ امریکای یک جانبه گرایی است که با قلدری و زور درصدد تحمیل اقدامات جنایی خود به مردم منطقه بخصوص مردم قدس شریف و اراضی اشغالی است. این موضوع به قدری چندش آور است که حتی اروپا که همراه اول آمریکا در جنایت هایش است آن را تایید نکرده ودراین رابطه مشارکتی با سیاست های ضد مردمی وعدالت طلبانه این کشور انجام نداد. به هر حال آمریکای ترامپ در محافل بین المللی نشان داد که آنها از هیچ اقدام نابخردانه ای پرهیز نمی کنند هر چند که تکرار چنین اشتباهاتی منجر به انزوای بیشتر آمریکا دربین سایر دولتها وملتها خواهد شد.

دستمالچیان با اشاره به عدم همراهی دولتمردان سایر کشورها با ترامپ اظها رداشت: بی شک ندای اعتراض مردم از غزه به آمریکا می رسد ومردم آمریکا نیز از اقدامات خودسرانه ونابخردانه ترامپ شاکی خواهند شد چرا که ترامپ ذره ای  آبرو و حیثیت باقی مانده آمریکا را برباد داده و موجب دوری کشورها وملتها از این کشور شده است. عملکرد ترامپ در برجام وخروج از توافق بین المللی نشان داد که آنها پایبندی به تعهدات خود در هیچ محور وحوزه ای ندارند و آنچه مورد نظر ترامپ وسیاستمداران همسوی با اوست ضدیت علیه ملتهای آزادیخواه وگردنکشی در برابر استقلال خواهی مردم در سایر نقاط جهان است. اقدامات ترامپ مورد انتقاد تند بسیاری از دولتمردان کشورهای دیگر قرار گرفته و عدم همراهی سران سایر کشورها با وی در موضوعات مختلفی از جمله برجام بیانگرمدیریت ناقص وپر از اشتباه ایشان است.

وی در این باره افزود: اروپا که طی دوسه دهه اخیر بزرگترین هم پیمان امریکا بوده در برجام وقبول انتقال سفارت آمریکا به قدس با این کشور همراهی نکرد هر چند که حامیان آمریکا در منطقه کشورهایی به شمار میروند که تحت سیطره قوی امریکا قرار دارند و اقدامی غیر از آنچه آمریکا از آنها طلب می کند انجام نمی دهند، از این رو قابل پیش بینی است که با تداوم سیاست های غلط آمریکا این کشور شاهد انزوای بیشتر بین المللی و تبعات سنگین آن باشد.

این کارشناس سیاسی با تاکید بر تداوم بیداری واتحاد ملتهای مسلمان خاطر نشان شد: پرواضح است اقدام آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس شریف از منظر بین المللی شکست خورده است. قدس شهر ادیان ثلاثه وبسبار مورد توجه است؛ این  شهر از نظر سیاسی و اعتقادی نقطه حساس ومحل تمرکز مسلمانان وفلسطینیان به شمار می رود، طبیعی است مردم فلسطین نسبت به شهر قدس  که مهمترین شهر فلسطین اشغالی به شمار میرود وشهری که اولین قبله مسلمانان در آن بنا شده بسیار حساس باشد، هر چند تعداد کشته ها وزخمی های درگیری با مزدوران صهیونیستی افزایش می یابد اما این موضوع نمی تواند مانع بیدار، اتحاد، انسجام و حضور بیشتر معترضان در صحنه مبارزه ومقاومت شود. بی شک این اقدام نابخردانه بلای جان  امریکا ورژیم صهیونیستی خواهد شد.

وی در پایان با تاکید بر از بین رفتن غده سرطانی منطقه واکنش سران کشورهای عربی اسلامی را اینگونه عنوان کرد: کشورهای عربی هم به دلیل تبعیت از جوانی افراطی، نابخرد، وابسته ومزدور به نام محمد بن سلمان قادر به طرح موضع صریح وخشم خود از اقدام جنایتکارانه آمریکا ورژیم جعلی صهیونیستی نیستند اما در کل از گوشه کنار کشورهای عربی اعتراضات به این اقدام عنوان شده واعلام سه روزعزای عمومی توسط آقای اردوغان وفراخواندن سفرای این کشوراز تا آویو وواشنگتن این امیدواری را ایجاد می کند که با همکاری کشورهای اسلامی توازن در منطقه ودر قدس شریف ایجاد شود و به زودی شاهد نابودی این غده سرطانی از منطقه باشیم.

برچسب‌ها