قدس‌آنلاین/ فرزانه غلامی: مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال کشور از خرید 36 هزار و 656 تن چای سبز و پرداخت 92 میلیارد تومان به کارخانه‌ها در ازای این خرید خبر داد.

تنها یک نهاد حاضر شده چای ایرانی بخرد

محمدصادق حسنی به «قدس آن‌لاین» گفت: این مقدار برگ سبز از 146 کارخانه خریده شده که 81 درصد آن برگ چای درجه یک و 19 درصد درجه دو بوده است. چای خشک استحصال شده از این برگ سبزها هم  8 هزار و 240 تن بوده و چیدن برگ سبز همچنان ادامه دارد.

به گفته این فعال بخش کشاورزی، چیدن برگ سبز  باغات آسیب ندیده از سرمازدگی دو سه روز آینده به اتمام می‌رسد و برگ سبز باغات آسیب دیده هم که مجدداً جوانه زده‌اند به زودی چیده خواهد شد لذا فعلاً نمی‌توان مقایسه آماری در خصوص میزان تولید در مقایسه با سال گذشته داشت و باید تا دو هفته آینده صبر کرد.

حسنی به نرخ خرید تضمینی دولت در سال جاری هم اشاره کرد و ادامه داد: امسال نرخ برگ سبز درجه یک 2729 تومان و درجه دو 1528 تومان تعیین شده که نسبت به نرخ سال قبل 4 درصد رشد داشته اما قدر السهم کارخانه‌ها که قبلاً 40 درصد بود در برگ درجه یک 40 درصد و در جه دو 44 درصد تعیین شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس نام گذاری سال جاری انتظار می‌رود همان طور که چایکاران و کارخانه‌داران به تولید بهتر و با کیفیت تر اقدام کرده و تجیهزات لازم صنعتی و بهداشتی را خریداری کرده‌اند مسؤولان هم به فکر حمایت از تولید ملی باشند اما متأسفانه علیرغم  اینکه ابتدای امسال به معاون اول رئیس جمهور نامه نوشتیم و برای تأمین چای با کیفیت سازمانها و ادارات با قیمت مناسب، اعلام آمادگی کردیم تا کنون تنها یک نهاد برای خرید چای به ما مراجعه کرده است.

برچسب‌ها