وزیر خارجه ایران نشست بروکسل را مفید خواند و گفت: حرکت مناسبی آغاز شده و امیدوارم به نتیجه برسد. ما گفتیم حقوق ایران باید تضمین شود و آنها هم گفتند تلاش خود را انجام می‌دهند.

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از شرکت در نشست مشترکی با حضور وزرای خارجه سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از خروج آمریکا از برجام طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران عنوان کرد:  جلسه مفیدی بود بحث‌های خوبی شد، درباره ضرورت ارائه اطمینان و تضمین به ایران که مفاد برجام به خصوص مواردی که ایران از آنها منتفع بوده به صورت کامل اجرا شود، با توجه به اینکه ایران تعهداتش را اجرا کرده و و آژانس بارها این تاکید را کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: خانم موگرینی بیانیه‌ای را از سوی جلسه قرائت خواهد کرد درباره کارهایی که قرار است در هفته‌های آینده صورت بگیرد و توافق سیاسی برای این کارها صورت گرفته است.

ظریف گفت: حرکت مناسبی آغاز شده و امیدوارم این حرکت به نتیجه برسد. ما زمان زیادی نداریم در چند هفته آینده خواهیم دید که آیا در عمل درباره اقداماتی که امروز توافق کردیم انجام شود چقدر می‌توانیم پیش برویم.

وی افزود: همه طرف‌های اروپایی تأکید کردند به تعهدشان که این کار را انجام بدهند، ما هم با آنها در این چند هفته آینده کار خواهیم کرد که این تضمین‌ها به وقوع بپیوندد.

وزیر خارجه عنوان کرد: جلسه آتی جلسه کمیسیون مشترک است که به درخواست ایران هفته آینده در سطح مدیران سیاسی برگزار می‌شود و جلسه وزرا هم پیش بینی شده که در زمان مناسب تشکیل شود. جلسات کارشناسی نیز از روزهای آینده به صورت فشرده آغاز خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: ما گفتیم که باید حقوق ایران تضمین شود و آنها هم گفتند تلاش خودشان را می‌کنند.

وی تحریم سیف رئیس کل بانک مرکزی  را مثل بقیه اقدامات آمریکا غیرقانونی خواند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها