۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 600600

بدترین دشمنان شما!

سید مصطفی حسینی راد

در طول تاریخ، هیچ قومی در برابر پیامبران الهی به اندازه قوم یهود، که نماد امروز آن‌ها صهیونیست‌ها هستند، بهانه‌جویی، ستیزه‌طلبی، دورویی و دشمنی نکرده و دست به خونریزی نزده است. آیات قرآن کریم، مالامال از داستان‌های این قوم است که قرار بود با همه امکانات بی‌نظیری که خداوند برایشان در نظر گرفت، قوم برگزیده باشند اما به بدترین قوم در میان اقوام بشری تبدیل شدند.

قدس آنلاین- لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ آمَنُواْ الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُواْ

«مسلّماً یهودیان و مشرکان را سرسخت ‌ترین مردم در دشمنی با مؤمنان، می‌ یابی». (سوره مبارکه مائده/ آیه ۸۲)

این روزها و همزمان با «روز نکبت» یا همان سالروز بیرون راندن صدها هزار فلسطینی از سرزمین‌های اشغالی و اعلام استقلال رژیم صهیونیستی، دژخیمان این رژیم، خیابان‌های بیت‌المقدس و کوچه‌های منتهی به مسجد الاقصی، قبله اول مسلمین را به خون هزاران جوان فلسطینی، رنگین کردند.

صهیونیست‌ها با پشتیبانی دولت مستکبر آمریکا، بار دیگر خاطره کشتار دهشتناک صبرا و شتیلا را زنده و ثابت کردند که آیات قرآن کریم در دشمن خواندن این قوم بدکردار، یک معجزه جاودانه است.

یهودیان نیز مانند مردمان دیگر ادیان، خوب و بد دارند؛ در این موضوع هیچ شکی نیست. اما واقعیت این است که در طول تاریخ، هیچ قومی در برابر پیامبران الهی به اندازه قوم یهود، که نماد امروز آن‌ها صهیونیست‌ها هستند، بهانه‌جویی، ستیزه‌طلبی، دورویی و دشمنی نکرده و دست به خونریزی نزده است. آیات قرآن کریم، مالامال از داستان‌های این قوم است که قرار بود با همه امکانات بی‌نظیری که خداوند برایشان در نظر گرفت، قوم برگزیده باشند اما به بدترین قوم در میان اقوام بشری تبدیل شدند.

بیشترین تعداد پیامبران الهی بر این قوم نازل شدند که دو پیامبر از پنج پیامبر اولوالعزم یعنی حضرت موسی(ع) و عیسی(ع) از جمله آن‌ها هستند. بیشترین معجزات الهی برای این قوم نمود یافت و بیشترین لطف خداوند نیز شامل حال آن‌ها شد. خداوند با رهبری حضرت موسی(ع) قوم یهود یا همان بنی اسرائیل را از چنگ فرعون رهایی بخشید و بهترین، سرسبزترین و حاصلخیزترین سرزمین‌ها را در اختیار آنان گذاشت اما آن‌ها به وعده‌های خود با خدا و پیامبر خدا عمل نکردند و راه شرک و گوساله‌پرستی و کشتار پیامبران را در پیش گرفتند.

خداوند متعال با گلایه شدید از بنی اسرائیل در آیات ۴۹ تا ۶۱ سوره بقره می‌فرماید: «به یاد آورید که شما را از دست فرعونیان رهانیدیم در حالی که شما را شکنجه می‌کردند، پسرانتان را می‌کشتند و زنانتان را [برای سوء‌استفاده] زنده نگه می‌داشتند و شما گرفتار بلای بزرگی بودید. دریا را برایتان شکافتیم و فرعونیان را غرق کردیم اما هنگامی که موسی در آن ۴۰ شب به میعادگاه آمد، راه گوساله‌پرستی پیش گرفتید. چقدر شما ظالمید! باز هم شما را بخشیدیم تا شاید شکرگزار باشید. به موسی(ع) گفتید ما تا خدا را آشکارا نبینیم، به تو ایمان نمی‌آوریم و در همان حال، صاعقه شما را گرفت و شما را پس از مردن، زنده ساختیم شاید شکرگزار باشید. ابر را سایه‌بانتان قرار دادیم و برایتان «منّ و سلوی» (خوراکی‌های پاکیزه آسمانی) فرستادیم اما شما باز هم به خودتان ظلم کردید! و به یاد آرید آن زمان را که به شما گفتیم: به آن قریه درآیید و از نعمت‌های آن هر چه و هر جا که خواسته باشید به فراوانی بخورید ولی سجده‌کنان بر دروازه داخل شوید و بگویید: «خداوندا بار گناه از ما بردار» تا خطاهای شما را بیامرزیم و به پاداش نیکوکاران بیفزاییم اما کسانی که ظلم کردند (کلام خدا را) به گفتاری غیر از آنچه بدان‌ها گفته شده بود تبدیل کردند (مثلاً به جای طلب مغفرت طلب گندم نمودند) ما نیز بر آنان که ستم کردند، به کیفر فسق‌شان عذابی از آسمان فرود آوردیم.

و به یاد آورید آنگاه را که گفتید:‌ای موسی، ما نمی‌توانیم به یک نوع طعام بسازیم! از پروردگارت بخواه تا برای ما از آنچه از زمین می‌روید چون سبزی و خیار و سیر و عدس و پیاز برویاند. موسی گفت: آیا می‌خواهید آنچه را که برتر است به آنچه فروتر است بدل کنید؟ به شهری بازگردید که در آنجا هر چه خواهید به شما بدهند. بر آن‌ها خواری و بیچارگی مقرر شد و خشم خدا را برخود هموار ساختند و این بدان سبب بود که به آیات خدا کافر شدند و پیامبران را به ناحق کشتند و نافرمانی کردند و تجاوز ورزیدند».

این آیات بدون هیچ توضیحی نشان دهنده عمق بی‌چشم و رویی، عداوت و لجبازی قومی است که امروز نیز بشریت از شر آن‌ها در امان نیست و در آتش خودخواهی و دنیاطلبی آن‌ها می‌سوزد. افرادی که از انسانیت نقابی بیش ندارند و شرح ظلم‌ها، تجاوزها و آدم‌کشی‌های آنان، ورق‌های تاریخ را سیاه کرده است.

خداوند به مسلمانان هشدار می‌دهد که سخت‌ترین دشمنان شما «یهود» هستند و باید مراقب آن‌ها باشید. صهیونیست‌ها که تجلی بارز یهودیان مورد اشاره در قرآن کریم هستند، امروز نیز بزرگ‌ترین دشمن اسلام و مسلمین هستند و بدون شک، هرگاه توانایی پیدا کنند از وارد کردن تیزترین دشنه‌ها به قلب مسلمانان پرهیز نخواهند کرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها