۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 600627

قدس آنلاین: به مناسبت روز ملی بزرگداشت خیام نیشابوری زنگ خیام در دبیرستان ماندگار خیام با حضور مسئولین و فرهنگیان و اهالی ادب و هنرنیشابور نواخته شد.

زنگ خیام در نیشابور نواخته شد

حسین مهر ابادی معاون مدیر کل آموزش و پرورش نیشابور گفت: خیام و فردوسی باید به نسل جوان شناخته شوند و خوشحالیم در روزهایی که به هزاره خیام نامگذاری شده است میزبان شما در برگزاری این مراسم هستیم.

حسین مهرآبادی افزود: سال ۹۷ برای نیشابور و خراسان رضوی منشا خیر وبرکت است، بزرگانی، چون خیام و فردوسی آنچنان که باید، برای نسل جوان شناخته نشده اند و اینگونه مراسم ملی می‌تواند علاوه بر ارج نهادن بر جایگاه این شخصیت‌های علمی، نسل جدید را نیز به این چهره‌های جهانی نزدیک‌تر کند.

وی ادامه داد:در این مراسم از ۷۰ دانش آموز برگزیده مسابقات چله چارانه و ریاضی خیام که در سطح دوره ابتدایی در محل مقبره خیام برگزار شده است، تجلیل به عمل آمد.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابورگفت: باید شخصیت خیام در زمینه‌های مختلف بررسی شود و دانش‌آموزان با بررسی ابعاد مختلف این شخصیت تمام‌شمول بپردازند وباید از مفاخری، چون خیام در زمینه فراگیری و بسط دانش و ادبیات الگو برداری کنند.

برچسب‌ها