قدس آنلاین / مینا افرازه: نماینده مردم نجف آباد گفت: پرونده فساد کرسنت در زمان وزارت آقای زنگنه اتفاق افتاد و ایشان مطرح کرد من ظرف سه ماه پرونده کرسنت را به نفع جمهوری اسلامی مختومه می‌کنم اما شاهدیم که پس از گذشت شش سال هنوز نتوانستند مشکل را حل کنند و به پرداخت ۱۸ میلیارد دلار محکوم شدیم که این محور اصلی طرح استیضاح وزیر نفت از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس است که به هیئت رئیسه تقدیم شد.

افزایش تعداد امضاکنندگان طرح استیضاح زنگنه به ۱۷ نفر / پرونده کرسنت، محور اصلی طرح استیضاح

ابوالفضل ابوترابی در مصاحبه با خبرنگار «قدس آنلاین» درباره جزئیات طرح استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت و ارسال طرح به هیئت رئیسه، اظهار داشت: در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، جمهوری اسلامی ایران در حال پیروزی پرونده کرسنت در محاکم بین‌المللی بود به لحاظ اینکه داشتیم ثابت میکردیم که فساد در پرونده کرسنت رخ داده و برخلاف اینکه به آقای زنگنه یادآوری کردیم پرونده کرسنت پیشرفتهایی داشته اما آمدن ایشان به وزارتخانه باعث شد تا برای محاکم بین‌المللی این گونه متبادر شود که فسادی رخ نداده است.

نماینده مردم نجف آباد در ادامه گفت: پرونده فساد کرسنت در زمان وزارت آقای زنگنه اتفاق افتاد و ایشان گفت من ظرف سه ماه پرونده کرسنت را به نفع جمهوری اسلامی مختومه میکنم. از سوی دیگر، رئیس جمهور در زمان رأی گیری در مجلس برای وزارت آقای زنگنه قسم جلاله خورد، اما شاهدیم که پس از گذشت شش سال هنوز نتوانستیم مشکل را حل کنیم و به پرداخت ۱۸ میلیارد دلار غرامت محکوم شدیم که این حکم هم قطعی است و کاری نمیتوان کرد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: با توجه به این پرونده، نه تنها استیضاح آقای زنگنه به جریان بیفتد بلکه باید عدم کفایت رئیس جمهور هم اعلام شود زیرا علیرغم اینکه بارها به آقایان دولتی برای حل پرونده کرسنت گوشزد کردیم اما آنها کاری نکردند.

ابوترابی در پایان افزود: روز گذشته طرح استیضاح وزیر نفت با امضای ۱۵ نماینده به هیئت رئیسه ارسال شد اما تعداد امضا کنندگان طرح استیضاح آقای زنگنه در حال افزایش است و اکنون به ۱۷ نفر رسیده است.

برچسب‌ها