قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: حسن امیریان رئیس صنف رستوران داران ضمن اشاره به ساعات محدود کار رستوران‌ها در ایام ماه مبارک رمضان از سرو غذا فقط در پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن و فرودگاهها مجاز است.

همه رستورانهای مشهد تا بعد اذان تعطیلند/سرو غذا فقط درپایانه، ایستگاه راه آهن وفرودگاه/فعالیت رستورانهای شعاع 23کیلومتری مشهد عادی است

خیلی‌ها به دلایل مختلف، از جمله عذرهای پزشکی، نمی‌توانند روزه بگیرند. و یکی از دغدغه‌های اصلی‌شان این است که از کجا غذا سفارش بدهند؟ یا اینکه کدام رستوران‌ها و در چه زمانی در این ایام فعالیت دارند.

حسن امیریان رئیس صنف رستوران داران در گفت‌وگوی اختصاصی با قدس آنلاین از چند و چون وضعیت کاری رستوران داران در این ایام سخن گفت که می‌خوانید:

*وضعیت صنف شما در این ایام به چگونه است؟

**امسال هم مانند سه چهارسال گذشته فقط آشپزخانه هایی که پخت حلیم و شله دارند  سه ساعت مانده به اذان مغرب می‌توانند خدمت رسانی داشته باشند و چلو کبابی‌ها هم که می‌خواهند غذا سرو کنند باید دو ساعت مانده به اذان مغرب آنهم به صورت پک بسته بندی برای بیرون برفراهم کنند و ارائه خدمات داشته باشند. هیچ رستورانی تا بعد از اذان پذیرایی از مهمان ندارند.

*کدام مغازه‌ها و رستوران‌ها و در کجا امکان فعالیت ندارند؟

**هر ساله حدود ۴۰ تا ۵۰ رستوران در این ایام در اطراف حرم مطهر رضوی به زائرین خدمات‌رسانی می‌کردند اما حدود ۳ سال است که  این امر ممنوع شده است.

طبق اعلام دادستانی سرو غذا فقط در پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن و فرودگاه مجاز بوده و هیچگونه رستوران و غذاخوری در سطح شهر و اطراف حرم به دستور دادستان قبل از اذان نباید باز باشند. البته رستوران های خارج از شهر هم حدود 23 کیلومتر دورتر از شهر همان مقداری که از حد ترخص خارج می شود هم می توانند قبل از اذان فعالیت بکنند.

*نرخ شله، حلیم و قیمت کباب امسال به چه شکلی است؟

**قیمت هر کیلوحلیم ۸۷۰۰ تومان و قیمت هر کیلو شله ۱۰ هزار تومان است، علاوه بر این قیمت هر سیخ کباب ۸۰ گرمی ۳۸۵۰ تومان و قیمت هر سیخ کباب ۱۰۰ گرمی هم ۴۸۰۰ تومان است.

*آیا در این ایام برای برخورد با برخی متخلفین برنامه‌ای هم دارید؟

**بله. برخورد با متخلفین را نیز در این ایام برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در این راستا یک اکیپ با همکاری اماکن، اداره بهداشت، بازرس از اتاق اصناف و بازرس از اتحادیه تشکل داده‌ایم تا نظارت بر بازار به درستی صورت بگیرد.

برچسب‌ها