رئیس بانک «البلاد الاسلامی» عراق در واکنش به بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا و قرار گرفتن در فهرست سیاه تحریم‌های این کشور علیه ایران، اتهامات وارده را رد و اعلام کرد که ادله کافی برای رد این اتهامات را در اختیار دارد.

واکنش رئیس بانک «البلاد» عراق به درج نامش در فهرست تحریم آمریکا علیه ایران

به گزارش قدس آنلاین، «آراس حبیب کریم» دبیرکل حزب کنگره ملی عراق و رئیس بانک «البلاد الاسلامی» بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا را که وی را در فهرست سیاه قرار داده بود، رد کرد.

دولت آمریکا دیروز طی بیانیه‌ای «ولی‌الله سیف» رئیس بانک مرکزی ایران، «علی طرزعلی» معاون بخش بین‌الملل این بانک و آراس حبیب را در لیست تحریم‌های جدید خود قرار داد.

دولت آمریکا مدعی است که رئیس بانک «البلاد الاسلامی» عراق از سیستم بانکی این کشور برای پولشویی به نفع سپاه قدس ایران سوءاستفاده کرده است و به دلیل حمایت از تروریسم در فهرست سیاه قرار گرفته است.

اما آراس حبیب در واکنش به این اتهامات طی بیانیه‌ای اعلام کرد: برخی طرف‌ها از اینجا و آنجا پرونده‌سازی کردند پس از آنکه فهمیدند ما به یک کرسی در پارلمان که حقمان است، دست یافته‌ایم. در عین حال که انتشار این بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا در این زمان و پیش از اعلام نتایج نهایی انتخابات، برای ما عجیب است، اعلام می‌کنیم که ما ادله و مدارک قاطعی داریم که کلیه این افتراها و اتهامات وارده به شخص من و نیز بانک البلاد را رد می‌کند.

وی تاکید کرد: این اتهامات باطل است و صحت ندارد.

آراس حبیب از کردهای فیلی عراق و پسر «حبیب کریم» یکی از رهبران برجسته حزب دموکراتیک کردستان است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها