جوین_ مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: بدهی ۱۰ میلیارد تومانی بیمه های هلال احمر مشکلات زیادی در مسیر خدمات رسانی مطلوب به ویژه تهیه داروهای نادر و کمیاب به وجود آورده است.

تهیه لوازم و تجهیرات یکی از مشکلات اصلی و جدی مااست

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی در حاشیه همایش نکو داشت برترین های هلال احمر استان   خراسان رضوی  تصریح کرد:  نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان از پول داروخانه هلال احمر که تامین کننده داروهای نادر، کمیاب و نایاب بوده در بیمه‌ها است و متاسفانه وضعیت نامطلوب نقدینگی بیمه‌ها مشکلات زیادی در مسیر خدمت‌رسانی مطلوب‌تر و شایسته‌تر داروخانه‌های هلال احمراستان به وجود آورده است.  

سیدمجتبی احمدی  اظهار داشت: ویژه برنامه‌های هفته هلال احمر از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه در قالب ۱۲ برنامه و سرفصل در سطح کشور و استان اجرا شد و از برترین‌های هر حوزه نیز تقدیر به عمل آمد و کار داوری شعب برتر استان امتیازات میلی‌متری و هزارم درصدی بود و سطح کمی و کیفی خدمات ارائه شده بسیار نزدیک بود و در این مراسم از تلاش‌ها و زحمات اعضا، کارمندان، امدادگران، نجاتگران، جوانان و داوطلبان برتر تقدیر به عمل می‌آید.  

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی و جدی در بحث لوازم و تجهیرات بوده، که منتظر کمک‌های ماده ۱۰ هستیم، افزود: در سال ۹۶ حوادث متعددی در داخل و خارج استان داشتیم که نمونه شاخص آن زلزله‌ کرمانشاه و همچنین سیل‌ها و زلزله‌های داخل استان بود، که در این حوادث حضور به‌موقع نیروهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی را شاهد بودیم.  

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه در قانون برنامه ششم توسعه قانون‌گذار وظیفه هلال احمر را کاهش حوادث و افرایش سرمایه اجتماعی معرفی کرده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا رویکردهای پیشگیرانه در دستور کار حوزه جوانان هلال احمر قرار گرفته است و خوشبختانه شاهد کاهش چشمگیر تلفات و حوادث جاده‌ای در طرح نوروزی ۹۷ در جاده‌های استان بودیم و با وجود افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی سفر شاهد کاهش ۸ تا ۹ درصدی حوادث جاده‌ای بودیم.  

دکتراحمدی تصریح کرد: در سطح استان ۱۲ هزار نفر عضو امدادگر و نجاتگر، جوانان و داوطلبان و ۴۴۰۰ نیروی امدادگر و نجاتگر تخصصی خدمات‌رسانی می‌کنند و در مجموع ۶۰ هزار نفر عضو فعال داریم که بیشتر آن‌ها از اعضای داوطلبان هستند و جمع قابل توجهی از اعضا هم بانوان می باشند،  که نسبت آن‌ها با آقایان ۴۵ درصد به ۵۵ درصد است.  

وی تاکید کرد: طرح غنچه‌های هلال یکی از برنامه‌های موفق جمعیت هلال احمر در کاهش حوادث جاده‌ای بود و در قالب این طرح غنچه‌های هلال از مهدکودک‌ها وارد خانواده هلال احمر می‌شوند و با خطراتی که خانواده‌ها را تهدید می‌کند، به‌صورت عملی آشنا می‌شوند و به عنوان نماینده هلال احمر در خانواده خود در کاهش حوادث جاده‌ای موثر هستند.  

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه بودجه نهایی هلال احمر در اواخر تیر ماه مصوب می‌شود، بیان داشت: بودجه سال گذشته ۵۸ میلیارد تومان بود و برای امسال رشد ۱۵ درصدی این رقم پیش‌بینی شده است و رشد اعتبارات ماده ۱۰ را هم به همین میزان پیش‌بینی کرده‌ایم.  

احمدی گفت: نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان از پول داروخانه هلال احمر که تامین کننده داروهای نادر، کمیاب و نایاب بوده در بیمه‌ها است و متاسفانه وضعیت نامطلوب نقدینگی بیمه‌ها مشکلات زیادی در مسیر خدمت‌رسانی مطلوب‌تر و شایسته‌تر داروخانه‌های هلال احمر ایجاد کرده است.  

وی افزود: بارندگی‌های اخیر استان در حد آبگرفتگی و ریزش کوه بوده و در ماموریت‌های اجرا شده به ۱۸۹ خانوار امدادرسانی شده است و خوشبختانه درحوادث سیلی تلفات نداشته‌ایم.  

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه متاسفانه ستاد مدیریت بحران کشور نگاه جامعی ندارد، و هربخش آن جداگانه کار خودش را انجام می‌دهد، گفت: از اتمام زمان تعهدهای ابلاغی‌ که جمعیت هلال احمر در طرح جامع امداد و نجات کشور بر عهده داشته، چند سالی است گذشته، طرحی که متولی آن وزارت کشور بوده است، اما جمعیت هلال احمر به جهت احساس مسئولیتی که داشته اجرای این وظایف را رها نکرده و همچنان این کار را در مسیر خدمت به مردم ادامه می‌دهد.  

احمدی بیان کرد: طرح جامع آموزش همگانی مقابله با بحران در جمعیت هلال احمر با رویکردهای علمی، پژوهشی، ملی و بین‌المللی تدوین می‌شود و در آن مباحث مربوط به آموزش همگانی، مدیریت بحران و تعیین نقش دستگاه‌های ذی‌ربط در مواقع بحرانی لحاظ خواهد شد.  

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جوین نیز به خبرنگار ما گفت: هلال احمر شهرستان جوین در جمع آوری کمک به زلزله زدگان رتبه اول استان را کسب کرده و در اجرای طرح خادم پیشرو می باشد.  

حمزه ملک خواهی اظهار داشت: در نکو داشت برترین های استانی ۴ نفر در قسمت داوطلبان، جوانان، امداد گران و کارمندان به عنوان برترین های جمعیت شهرستان جوین معرفی شدند، که از طرف مدیریت استان مورد قدردانی قرار گرفتند.  

وی تاکید کرد: هلال احمر شهرستان جوین با بضاعت ناچیزش به همت امدادگرانتوانسته است بهترین خدمات جاده ای را در سطح پر خطر محورهای مواصلاتی شهرستان جوین اراِئه نماید

برچسب‌ها