معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت:امضای نیابتی و یا ثبت اثر انگشت به مستأجران برای امضاء سند اجاره رسمی در دفاتر اسناد رسمی اعطا می شود.

اعطای امضای نیابتی به مستأجران آستان قدس رضوی

 به گزارش قدس آنلاین،  غلامرضا رحمتی زاده گفت: پیش از این در  همه موارد انتقال اسناد اجاره، نمایندهآستان قدس رضوی به عنوان موجر، می باید با حضور در دفاتر اسناد رسمی ذیل اسناد تنظیمی امضاء می‌کرد.

وی گفت: از این پس  برای رفاه حال مستأجرین و کاهش مدت زمان این فرآیند، در مواردی که  فقط مستأجر رسمی آستان قدس رضوی به عنوان ذی نفع نسبت به انتقال ملک تحت اختیار خود به شخص دیگری اقدام کند، آستان قدس رضوی ،مطابق پیش نویسی که به تأیید نمایندگان آستان قدس رضوی رسیده است، به مستاجر خود اعطاء نمایندگی می‌دهد.

معاون املاک آستان قدس رضوی افزود: پیش از این، شش نماینده از طرف آستان قدس رضوی روزانه برای امضاء حداقل یکصد سند تنظیمی اجاره رسمی به دفاتر اسناد رسمی مشهد مراجعه می‌کردند در نتیجه امور به کندی انجام می‌گرفت که تصمیم اخیر به منظور روان سازی و تسریع در امور مراجعان اتخاذ شده است.

رحمتی‌زاده  گفت: بخشی از فرآیندهای اجرایی حوزه معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی تدوین و در پورتال این معاونت بارگذاری شده است که مستأجرین می‌توانند برای بهره برداری بیشتر به پورتال معاونت املاک و اراضی مراجعه کنند.

برچسب‌ها