رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: مشهد فرصتهای تاریخی خوبی دارد، ترویج گفتمان سازی مساله مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

مشهد ،شهربین المللی و پایلوت اصلی گردشگری کشوراست

به گزارش قدس آنلاین،  علی آقامحمدی در حاشیه همایش فرهنگ میزبانی ایرانی اسلامی در مشهد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اروپا با آمریکا متفاوت است و از این تفاوت باید استفاده کنیم؛ اگر  این تفاوت درجهت منافع اساسی ما باشد از آن استفاده می کنیم و گرنه ضمیمه آمریکا می شود و اتفاقی نیز نمی افتد  با این حال ما اصول خود را داریم.

وی گفت: ایران قدرت منطقه است؛ ما در برجام از ابتدا فرمان را چرخاندیم و در نظر نگرفتن ایران مشکلات بزرگی برای آنها خواهد داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: وقتی ترامپ می گوید هفت هزار میلیارد دلار هزینه کرده به این معنی است که اگر ایران نمی تواند بسیار هزینه کند، می تواند هزینه های بسیار برای دیگران ایجاد کند.

آقامحمدی با بیان اینکه اتحاد شرق و غرب در تحریم علیه ایران اتفاق نمی افتد، گفت:  فرمان رهبری مبنی بر گرفتن تضمین از طرف اروپایی به این معناست که منافع ایران باید در برجام تامین شود؛ برجام اگر می تواند منافع ما را بدون آمریکا تامین کند باید ادامه یابد و گرنه ایران از اول به صراحت در زمان مذاکرات نیز گفته بود که اگر منافع ما تامین نشود الزامی به ماندن در برجام نداریم.

وی درباره نوسات نرخ ارز نیز با بیان اینکه نرخ ارز را مهار می کنیم گفت: نوسانات نرخ ارز در صورت خروج از برجام  به نوع اداره کشور بستگی دارد، اگر در مورد مسائل پولی روشها و مکانیسم های جدید اعمال کنیم ،تولید داخلی تقویت شود و تولید کنندگان ایرانی به عنوان سرداران جبهه اقتصادی  حمایت شوند، می توانیم به راحتی شرایط را پشت سر بگذاریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بخش خصوصی نیز فرماندهان حوزه اقتصادی هستند و باید تولید کنندگان و بخش خصوصی تقویت شوند.

آقامحمدی گفت: اگر ترامپ جدی باشد و جرات ادامه داشته باشد، اقتصاد ایران قدرتمند خواهد شد.

وی افزود: بنیه کارفرمایی ما با  6 و نیم درصد کوچک است و باید با معرفی نمونه های موفق این بخش، پرچمداران اقتصاد دانش بنیان را افزایش دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره کلانشهر مشهد هم گفت: این شهر، بین المللی و پایلوت اصلی گردشگری کشور است.

آقامحمدی افزود: مشهد فرصتهای تاریخی خوبی دارد، ترویج گفتمان سازی مساله مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

وی بر همکاری همه بخشهای مرتبط نظیر هتل ها، اصناف و خدمات شهری و  اهل کسب و کار و ارائه خدمت آستان قدس رضوی برای تقویت گردشگری و بازار سوغات مشهد تاکید کرد و افزود: در این زمینه نباید از دولت توقع داشت و متولیان زیارت باید همکاری کنند و کنار هم باشند.

برچسب‌ها