قدس آنلاین: با آغاز ماه مبارک رمضان مسافرانی که قصد سفر با قطار دارند برای وعده‌های افطار و سحر با مشکل مواجه می‌شوند.

قطارها برای سحر و افطار روزه‌داران برنامه‌ای ندارند

 یکی از همکاران ما که در اولین شب ماه رمضان مسافر قطار «سیمرغ» شرکت رجا از مشهد به مقصد تهران بوده با بیان اینکه کارکنان قطار از ارایه وعده سحری در قطار امتناع کرده‌اند، گفت:  برای حل این مشکل با سامانه 1539 شرکت رجا تماس گرفته و خواستار رسیدگی مسئولان مربوطه شدم. وی افزود: پاسخی که از کارکنان شرکت رجا برای حل مشکلم به عنوان مسافری که دریک کشور اسلامی قصد روزه گرفتن داشتم، از خود عمل ناشایست‌تر بود.

مسافر شرکت رجا ادامه داد: وقتی به متولی شرکت رجا گفتم که در کشورهای دیگر از جمله ترکیه برای روزه داران وعده های افطار و سحر در نظر گرفته می شود پاسخ داد، آن برنامه برای کشورهای مسلمان دیگر است نه ایران!

نادیده گرفتن مناسک دینی منحصر به شرکت رجا نیست و چندی پیش نیز در سفر هوایی تهران به مشهد به دلیل عدم تنظیم ساعت پرواز از تهران به مشهد و نادیده گرفتن تفاوت افق این دوشهر نماز صبح مسافران قضا می‌شد که با پیگیری چند تن از مسافران این مشکل حل شد. این مشکلات در کشوری که پسوند«اسلامی» را یدک می کشد در حالی رخ می دهد که شرکت‌های هواپیمایی و مسافربری در سایرکشورهای مسلمان مانند امارات برای مسافران ماه رمضان، به تناسب زمان پرواز پک های وعده افطار و سحر در نظر گرفته می‌شود. مشاهدات یکی از مسافران استانبول که ماه رمضان میهمان ترکیه بوده است نیز از مراعات شرایط روزه‌داران توسط شرکتهای مسافربری و هواپیمایی خبر می دهد، با این حال شرکت رجا از ارایه خدمات اولیه به مسافران روزه دار امتناع می کند.

برچسب‌ها