شهرکرد-مدیرکل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری در همایش طلایه داران تبلیغ گفت: در ماه مبارک رمضان ۱۴۳۹ هزار و ۱۰۰ مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف این استان اعزام می شوند.

اعزام بیش از هزار مبلغ  همزمان با ماه مبارک رمضان در چهار محال و بختیاری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی در این همایش با اشاره به اعزام یک هزار و ۱۰۰ مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان در ماه مبارک رمضان به منظور انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغی گفت: اقامه نماز جماعت، اجرای فعالیت های قرآنی و مراسم های مذهبی، پاسخگویی به سوالات شرعی از مهم ترین وظایف روحانیون اعزامی در ماه رمضان امسال است.

حجت‌الاسلام مرتضوی با بیان اینکه ۳۰۰ مبلغه و ۸۰۰ مبلغ در این ماه به مساجد شهری و روستایی اعزام می شوند، افزود: باید از تمامی ظرفیت های موجود به منظور ترویج و گسترش معارف دینی و قرآنی در این ماه شریف استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به تعداد روستا های بالای صد خانوار در استان بیان کرد: طبق آمار به دست آمده دویست و ۳۷ روستای بالای ۱۰۰ خانوار در استان وجود دارد و این اداره کل تمام تلاش خود را کرده است تا در مناسبت هایی همچون ماه رمضان و ماه محرم بتواند حتی روستاهای زیر ۱۰۰ خانوار هم در این مناسبت ها از وجود روحانیون و برنامه های دینی و قرآنی آنها بهره مند شوند.

در ادامه ی این همایش نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: این محفل ارزشمند امروز دو هدف را دنبال می کند یکی همایش طلایه داران تبلیغ و این جمع نورانی که طبعا همه به بار سنگینی که بر دوشمان است توجه داریم و طبعا گفتگو راجع به این امر و این مقوله می تواند عزم ما را در مسئله تبلیغ راسخ تر کند و دومین امری که این همایش خوب برایش شکل گرفته است محکوم کردن این جنایات مستمر جنایتکارانِ استکباری عالم و به ویژه شرارت هایی که آمریکا این روزها در منطقه می آفریند و با انتقال سفارت خود به بیت المقدس موجی از اعتراض در جهان اسلام به راه انداخته است و امروز فلسطینیان عزیز و معترضمان در یک وضع سختی قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام افزود: روحانیون وظیفه دارند مردم را سر سفره ی توحید بنشانند، به معارف و احکام الهی دعوت کنند و مردم را از غیر خدا، از انواع شرک، دنیا پرستی بازدارند.

سرهنگ سید علی موسوی ، فرمانده ی نیروی انتظامی شهرستان شهرکرد نیر در سخنانی با اشاره به معضلات اجتماعی موجود در ماه مبارک رمضان گفت: تمامی پرسنل نیروی انتظامی طبق قانون در جلوگیری از معضلات موجود در ماه رمضان و روزه خواری های علنی و حرمت شکنی هایی که بعضا انجام می شود جلوگیری خواهد کرد. 

علی گرجی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم از روحانیون خواست در هر چه بهتر برگزار شدن مناسبت های ملی در طول ماه مبارک رمضان از جمله روز باشکوه قدس همکاری ویژه داشته باشند.

برچسب‌ها