بشرویه- امام جمعه شهرستان بشرویه گفت: استفاده از هنر باید زمینه‌ساز انتقال آموزه‌های دینی در جامعه باشد و جوانان علاقمند را به سمت و سوی استفاده از قالبهای هنری با رویکرد اسلامی و ایرانی هدایت کند.

فعالیت های هنری جوانان در مسیر انقلاب و ارزش های اسلامی هدایت شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، "حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس الدین" امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بشرویه  روز گذشته در نشست اعضای فرهنگ عمومی که در محل دفتر نهاد امامت جمعه برگزار شد با توصیه به متولیان برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: باید در محافل و مجالس دینی و برنامه‌های قرآنی در بخش توجه به تفسیر و مفاهیم قران برای رده های سنی مختلف توجه ویژه ای صورت گیرد.

امام جمعه شهرستان بشرویه توسعه فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی را یکی دیگر از کارکردهای شورای فرهنگ عمومی برشمرد و گفت: استفاده از هنر باید زمینه‌ساز انتقال آموزه‌های دینی در جامعه باشد و جوانان علاقمند را به سمت و سوی استفاده از قالبهای هنری با رویکرد اسلامی و ایرانی هدایت کند و لازم است با استفاده از ظرفیت هنرمندان جوان و نوجوان بومی و تشکیل شورای نظارت بر تولیدات هنری و فرهنگی داخل شهرستان از گروه های هنری داخلی حمایت شود.

در ادامه این نشست" سرگرد پاسدار علی خبازی" فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بشرویه هم با تاکید بر ضرورت استفاده از جوانان علاقمند به فعالیت‌های هنری هم گفت: در حال حاضر باید فرهنگ دینی و بصیرتی در قالب هنر اسلامی مورد توجه قرار گیرد و زمانی موفقیت حاصل خواهد شد که جوانان علاقمند به هنر های آوایی و نمایشی داخلی حمایت همه‌جانبه شود .

خبازی با اشاره به فرارسیدن سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر شهر هم گفت: با هدف ارج نهادن به مقام شامخ والای شهدای فتح خرمشهر برنامه نور افشانی در شب سوم خرداد، برگزاری یادمان شهدای بیت المقدس در محل گلزار شهدای بشرویه و استفاده از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در برنامه ها از جمله برنامه‌های محوری ستاد گرامیداشت سوم خرداد در بشرویه خواهد بود.

فرماندار شهرستان بشرویه  نیز ارزش‌گذاری به تولیدات هنری گروه‌های علاقمند به هنر های آوایی و تجسمی را یک ضرورت دانست و گفت: باید به کار هنر و هنرمند ارزش نهاد و جوان علاقمند به فعالیت‌های هنری را حمایت کرد تا بتوانند از این ابزار بسیار مهم و تأثیرگذار در انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی نقش آفرینی کنند.

علیرضا زمان زاده ، تحقق اقتصاد مقاومتی را در حمایت از خرید کالای ایرانی و تولید داخلی برشمرد و گفت: استفاده از کالای ایرانی زمینه‌ساز رشد و بالندگی اقتصاد کشور است و برای این هدف سامانه ثبت نام تولید کالا و خریداری کالای ایرانی در اداره صنعت معدن و تجارت راه اندازی شده و متقاضیان با ورود به سامانه مذکور می‌تواند همه کالاهای خود را عرضه کنند و هم می‌توانند برای خرید کالای ایرانی ثبت سفارش بدهد.

 گفتنی است در این نشست، تشکیل شورای راهبردی نظارت بر فعالیت‌های هنری، ترویج فرهنگ قرآنی و دینی ، پیگیری مجوز راه‌اندازی سینمای سیاه  و راه اندازی کمپ ترک اعتیاد از مصوبات این نشست بود.

برچسب‌ها