یزد - مدیرعامل شرکت تولید برق استان یزد گفت : در سال جاری میزان کسری برق استان در زمان پیک بار ۵هزارو ۵۰ مگاوات است که ۱هزارو ۵۰۰مگاوات آن با مدیریت مصرف تامین می شود .

کسری برق استان در زمان پیک بار ۵هزارو ۵۰مگاوات است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، ابوالفضل اسدی شامگاه شنبه درجمع مدیران عامل نیروگاههای دولتی و خصوصی استان اظهارداشت: ما برای پیک بارمصرف برق دراستان باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم سال گذشته پیک بار استان ۵۵هزارو ۴۴۲مگاوات بود که این میزان درسال جاری احتمال دارد با رشد ۵درصدی موجه شود و به ۵۸هزارو ۲۱۵مگاوات برسد.

وی افزود : در سال گذشته میزان تولید نیروگاههای آبی کشور ۹هزارو۳۰۰مگاوات بوده که این میزان در سال جار ی به ۵هزارو ۳۰۰مگاوات رسیده که ۴مگاوات کاهش داشته و ۲هزارو ۸۰۰مگاوات بیشترمصرف شده است.

اسدی تصریح کرد: میزان ظرفیت نیروگاهی استان ۲هزارو ۶۹۰مگاوات است که ۱هزارو ۶۰۰مگاوات به آن اضافه خواهد شد وما در استان به ۵هزار و ۵۰۰مگاوات  برق نیاز داریم که از این میزان۲هزار مگاوات آن سهم شرکتهای توزیع ۲هزار مگاوات سهم صنایع بزرگ استان و بقیه آن هم باید توسط مرم صرفه جوئی شود.

مدیرعامل شرکت تولید برق استان گفت: تامین ذخیره سازی مناسب سوخت مایع نیروگاهها  و برنامه ریزی لازم برای تعمیرات میان دوره ای و اساسی مولدها دردستورکار و برنامه های امسال است وامیدواریم مردم با مصرف بهینه و درست ما را در گذر موفق از پیک بار یاری دهند.

وی افزود: گاز مایع به عنوان مهمترین سوخت نیروگاههای استان است هم اکنون این سوخت درهمه نیروگاههای ستان استفاده می شود که نیروگاه سیکل ترکیبی استان با ۹۵۴میلیون مترمکعب ، نیروگاه شیرکوه ۵۲۷ میلیون مترمکعب، و نیروگاه تابان نیز ۴۱۷میلیون متر مکعب مصرف می شود  که مصرف این سوخت در صرفه جوئی و درآمد این نیروگاهها هم موثر بوده است .

در پایان این نشست مدیران نیروگاههای استان به بیان نظرات و مشکلات خود پرداختند.

برچسب‌ها