بجنورد - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلوگیری از مواجه شدن سالمندان بین روستاییان و عشایر با فقر را از سیاست های این وزارت خانه اعلام کرد.

سیاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلوگیری از ایجاد فقر بین سالمندان روستایی و عشایری است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل ازاداره روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی؛ علی ربیعی در دیدار با تعدادی از عشایر خراسان شمالی و اهدای احکام آغاز پرداخت مستمری آن ها گفت: از عشایر و روستاییان تقاضا دارم در بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مشارکت داشته باشند.

وی افزود: روستاییان و عشایر عزیز می توانند با رقم هایی بسیار پایین که به گفته برخی معادل هزینه یک عدد تخم مرغ در روز و معادل 20 هزار تومان در ماه است خود را بیمه کنند.

وی با بیان اینکه طرح های مختلفی برای متقاضیان با قیمت های گوناگون با سقف پرداخت 20 هزار تومان حق بیمه در ماه وجود دارد اظهار داشت: دولت سهم کارفرما را در این بیمه پرداخت می کند و با مبلغ حداقلی که افراد جامعه هدف می پردازند می توانند در زمان بازنشستگی و یا از کارافتادگی با دریافت مستمری زندگی مناسبتری داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: قصد داریم این طرح بیمه ای را به برنامه اشتغال روستاییان و عشایر متصل کنیم تا این افراد هم از شغل برخوردار شوند و هم دارای بیمه باشند تا در زمان بازنشستگی از مزایای آن بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: برنامه های اصلی برای تحقق این موضوع به طور مناسب انجام شده و با پیگیری این سیاست می توانیم اشتغال ثابتی را برای آن ها داشته باشیم.

دکتر ربیعی به عشایر کوچ رو اشاره کرد و گفت: مسئله اصلی میان عشایر کوچ رو، سلامت آن ها و آموزش به فرزندانشان است. براساس مطالعات انجام شده بازماندگی از تحصیل بین دختران عشایر کوچ رو زیاد است. لذا در صدد آن هستیم که چنین مشکلاتی را مرتفع کنیم.

برچسب‌ها