قدس انلاین : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از تحقق ۹۵ درصد اهداف و برنامه‌های حوزه معاونت سیاسی در سال ۹۶ خبرداد.

تحقق ۹۵ درصد اهداف و برنامه‌های حوزه معاونت سیاسی در سال ۹۶
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در جلسه بررسی و ارائه برنامه های حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی با محوریت ارائه برنامه‌های حوزه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با مواد مخدر و  اتباع خارجی اظهار کرد: 95 درصد اهداف و برنامه‌های معاونت اجتماعی، سیاسی و امنیتی در سال 96 محقق شده است.
وی با اشاره به برنامه‌ها و اهداف عملیاتی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار عنوان کرد: در سال 96 از 49 فعالیت پیش‌بینی شده در این حوزه 35 فعالیت معادل با 91 درصد محقق شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: با فعالیت‌های انجام شده در استان کاهش  0.2 درصدی شیوع مواد مخدر و کاهش 11 درصدی ورود زندانیان مواد مخدر در سال 96 را شاهد بودیم.
حسینی خاطرنشان کرد: براساس پژوهش‌های صورت گرفته شده 27 درصد مردم ایران نگرش منفی به مواد مخدر ندارند. تاکنون 173 هزار میلیارد در کشور در بحث اعتیاد هزینه کرده‌ایم و پس از انقلاب 30 هزار درگیری مسلحانه در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر داشته‌ایم.
وی سیاست کاهش دسترسی به مواد مخدر را از برنامه‌‎های سال 97 دانست، و تاکید کرد: افزایش اطلاع‌رسانی، سیاست توانمندسازی معتادین و خانواده‌های آنان، واگذاری امور مرتبط با معتادین و  مبارزه با مواد مخدر به تشکل‌های غیردولتی و هدف‌گذاری برای آموزش اشتغال‌زایی 3700 نفر از بهبودیافتگان از جمله برنامه‌ها و اهداف سال 97 است.
معاون استاندار در ادامه با اشاره به برنامه‌ها و اهداف عملیاتی دبیرخانه کمسیون نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان بیان کرد:  در سال 96 از بین 5 هدف کلی و 50 برنامه عملیاتی  95 درصد اهداف و برنامه‌های عملیاتی این حوزه محقق شده است.
حسینی اضافه کرد: هدف‌گذاری کل برنامه‌های سال جاری دبیرخانه کمسیون نظارت بر قاچاق کالا و ارز حمایت از تولید کالای داخلی است و در همین راستا 110 اتحادیه صنفی در جهت فرهنگ‌سازی و مبارزه با قاچاق کالا درگیر شده‌اند.
وی گفت: ساماندهی برندهای خارجی و جایگزینی برندهای داخلی از برنامه‌های جدی این حوزه است که تاکنون با بازرسی‌های به عمل آمده 47 برند خارجی به 12 برند کاهش یافته است.
معاون استاندار تصریح کرد: بازرسی از فروشگاه‌های بزرگ عرضه برندهای خارجی، بازرسی از مناطق آلوده و میدان‌های مرکزی عرضه دام و برخورد با مظاهر علنی قاچاق کالا و ارز از دیگر فعالیت‌های این حوزه است.
حسینی اظهار کرد: مبارزه با قاچاق فلزات گرانب‌ها و کالاهای هدف و تکمیل سامانه انبارها از دیگر اقدامات حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
وی با اشاره به برنامه‌ها و اهداف عملیاتی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی  استان عنوان کرد: 99 درصد اهداف و برنامه‌های عملیاتی پیش‌بینی شده  اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی  در سال 96 محقق شده است.
معاون استاندار تاکید کرد: جلوگیری از حضور و تردد اتباع خارجی، اجرای طرح تردد اتباع غیرمجاز، اتخاذ رویه‌های واحد در امور فرهنگی اتباع و ارائه خدمات آموزشی از برنامه‌های حوزه اتباع خارجی استان است.
حسینی اضافه کرد: ساماندهی مشاغل اتباع، توسعه مشارکت‌های مردمی و افزایش تعداد سمن‌های این حوزه از 12 سمن به 17 سمن، توسعه بیمه سلامت اتباع، الکترونیکی شدن پرونده‌های اتباع و ساخت اردوگاه در تایباد از دیگر برنامه‌های امور اتباع و مهاجرین خارجی استان است.

برچسب‌ها