یزد- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با اطلاع از رمز کارت اعتباری مادر زن خود اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی نموده بود.

کلاهبرداری داماد خانواده از حساب مادر زن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، مرتضی ابوطالبی در این خصوص گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا یزد قرار گرفت و در بررسی صورت گرفته مشخص شد، فردی با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی شاکیه، اقدام به خرید شارژ موبایل به صورت اینترنتی کرده است.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و به کارگیری شگردهای پلیسی، داماد شاکیه به عنوان متهم اصلی شناسایی و با اخذ دستور از مقام قضایی در عملیاتی دستگیر و به این پلیس اعزام شد و متهم پس از اظهار ندامت و اعتراف به سرقت از حساب بانکی مادر زنش درباره جزییات برداشت پول به صورت مخفیانه گفت: به علت بی‌سوادی مادر زنم، ابتدا با در دست داشتن کارت بانکی وی و اطلاع از رمز آن اقدام به فعال سازی رمز دوم برای حساب مادر زنم کردم و بعد از آن، شارژ اینترنتی برای خود و دوستانم خریداری و در مقابل وجه نقد دریافت می‌نمودم.

ابو طالبی خاطر نشان ساخت: متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی وانقلاب یزد اعزام شد.

رئیس پلیس فتا یزد از شهروندان خواست تا ضمن هوشیاری بیشتر در استفاده از کارت‌های بانکی، رمز اول و دوم کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و آن را در فواصل زمانی (حداقل هر سه ماه) و بنا به ضرورت تغییر دهند و هرگز اطلاعات مهم خود مانند رمز اول و دوم کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی،cvv۲، تاریخ انقضای کارت را بر روی گوشی تلفن همراه ذخیره ننموده یا از طریق پیامک، ایمیل و سایر سامانه‌های ارتباطی نظیر تلفن برای سایرین ارسال و بازگو نکنند.

ابوطالبی به شهروندان توصیه کرد: از انتخاب رمز قابل حدس نظیر سال تولد، سال ازدواج، شماره شناسنامه و ...، برای رمز اول و دوم کارت بانکی خود، اجتناب نموده و حتما سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال، تا پیامک تراکنش‌های صورت گرفته از طرف بانک مربوطه برای آنها ارسال و آن را مشاهده نمایند.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد: در صورت برخورد با موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت با پلیس ۱۱۰ و پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.irبخش گزارشات مردمی اعلام نمایند.

برچسب‌ها