چابهار-دو قرارداد سرمایه گذاری حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در بندر شهید بهشتی شهرستان چابهار بین بخش خصوصی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان در وزارت راه و شهرسازی امضا شد.

امضای دو قرارداد سرمایه گذاری در بندر شهیدبهشتی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت : دو قرارداد سرمایه گذاری حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در بندر شهید بهشتی شهرستان چابهار بین بخش خصوصی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان در وزارت راه و شهرسازی  امضا شد.

وی گفت: اولین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی توسط بخش خصوصی با میزان سرمایه گذاری ۲۸۰ میلیارد تومان و ظرفیت ایجاد اشتغال مستقیم برای ۷۵ نفر و اشتغال غیر مستقیم برای ۱۷۵ نفر احداث می شود.
وی زمین مورد نیاز این طرح را ۱۳ هکتار و ظرفیت این طرح را ۱۵ میلیون تن اعلام کرد.
محبی افزود: میزان سرمایه گذاری احداث و بهره برداری از کارخانه تصفیه شکر را ۱۲۴ میلیارد تومان است که این طرح توسط بخش خصوصی با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن اجرا می شود که مدت قابل پیش بینی این قرار داد ۴۰ سال است.
وی اظهار داشت: این استان علیرغم اینکه یک دژ فرهنگی و امنیتی است یک دژ اقتصادی با ظرفیت های بسیار بالا است که باید برای توسعه استان به همه این ظرفیت ها توجه شود.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است و از شرایط منحصر به فردی برای سرمایه گذاری و توسعه و رونق ترانزیت و تجارت در کشور و منطقه برخوردار است؛ افزود: با سرمایه گذاری های کلان در استان و تکمیل زیرساخت های اساسی مانند تکمیل بزرگراه ها، احداث خط ریلی از بندر چابهار به میلک؛ شرایط بسیار مناسبی برای توسعه جنوب شرق کشور فراهم می شود.

برچسب‌ها