چابهار-مراسم امضای تفاهم نامه احداث کارخانه تصفیه شکر در بندر چابهار با حضور مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران برگزارشد.

 امضای تفاهم نامه احداث کارخانه تصفیه شکر در بندر چابهار

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، «یزدان سیف»، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در مراسم امضای تفاهم نامه احداث کارخانه تصفیه شکر در بندر چابهار گفت:  امسال و سال گذشته با توجه به رشد تولید شکر بی نیاز از واردات بودیم.

وی افزود :در سال زراعی گذشته ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن چغندر تولید شد که ۱۰ درصد آن چغندر پائیزه بوده که آب سبز مصرف کرده و از منابع آب زیرزمینی کمتر استفاده می کند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۵ درصد رشد تولید چغندر داشته ایم افزود: در سال ۹۶ نزدیک ۲ میلیون تن شکر تولید شد که در این بخش به خودکفایی رسیدیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کارخانه تولید شکر چابهار باید در بخش صادرات فعال باشند گفت: در حال حاضر فاصله قیمت شکر سفید و شکر خام ۶۰ تا ۷۰ دلار است که فرصت خوبی را برای تولید کننده و صادر کننده شکر فراهم می کند.

سیف افزود :افغانستان و آسیای میانه نیز بازارهای مناسبی برای خرید شکر هستند و امارات با واردات و صادرات شکر به افغانستان سرمایه گذاری مناسبی در این کشور داشته است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: سالهای قبل ۲ میلیون تن شکر خام وارد می کردیم که سبب شده بود صنایع قند و شکر ما تعطیل شود ولی در حال حاضر تولید شکر در داخل فعال شده و ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر در بخش صنایع شکر اشتغال ایجاد کرده ایم.

برچسب‌ها