شهرکرد-سرپرست معاونت فرهنگی، آموزشی، پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان از راه اندازی خانه قرآن و هیئت مذهبی در پایگاه فرهنگی اجتماعی محله ۳۲ شهرکرد خبر داد .

خانه قرآن و هیئت مذهبی پایگاه فرهنگی اجتماعی محله ۳۲ شهرکرد راه اندازی شد

به گزارش قدس‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، حجت الاسلام سید عزیز الله میراحمدی گفت: یکی از پایگاه های مهم و اثرگذار در استان چهار محال و بختیاری پایگاه فرهنگی محله ی ۳۲ شهرکرد است که تاکنون منشأ فعالیت های مؤثر فرهنگی و اثر گذار در این منطقه حاشیه نشین شده است.

حجت الاسلام میراحمدی افزود: با توجه به لزوم انجام فعالیت های فرهنگی و قرآنی در این منطقه، اداره کل تبلیغات اسلامی یک نفر مبلغ در این منطقه به عنوان مدیر پایگاه فرهنگی اجتماعی معرفی کرده است که با تعامل با دستگاه های ذیربط و جذب مشارکت با آنان به انجام فعالیت فرهنگی مشغول است.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم مذهبی در ولادت و شهادت ائمه علیهم السلام، برگزاری مناسبت های ملی، سخنرانی با موضوعات مختلف، برگزاری اردوهای مختلف برون و درون استانی برای دانش آموزان و نوجوانان، برگزاری کلاس های آموزشی مختلف برای اقشار و رده های سنی مختلف، استقرار روحانی از جمله فعالیت های مدیر پایگاه فرهنگی اجتماعی در این محله است.

سرپرست معاونت فرهنگی، آموزشی، پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه ارتباط خوب و مؤثر با مردم از ویژگی های روحانی مستقر این محله است،  بیان کرد: تأثیر کار فرهنگی زمان بر است و با توجه به همکاری و همفکری ارگان ها و نهاد های فرهنگی دیگر در آینده ای نه چندان دور شاهد کاهش چشمگیر این مشکلات و معضلات در این محله خواهیم بود.

حجت الاسلام سید عزیز الله میراحمدی با بیان اینکه خانه قرآن شهری این محله با همکاری اداره ی امور قرآنی  در دست راه اندازی است، گفت: مدیر پایگاه فرهنگی اجتماعی این محله به منظور برگزاری کلاس های قرآنی با  اداره امور قرآنی استان چهار محال و بختیاری  هم تعاملاتی داشته و در ماه مبارک رمضان شاهد برگزاری کلاس های قرآن ویژه ی خواهران و برادران در سنین مختلف هستیم.

سرپرست معاونت فرهنگی، آموزشی، پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی گفت: آسیب های اجتماعی معلول عوامل مختلفی است که از جمله این عوامل مهاجرت، بیکاری، فقر، نبود مُبلغ دینی به دلیل نبود و یا کمبود اعتبارات و نبود زیر ساخت های فرهنگی که باعث بروز چنین مشکلاتی است . 

برچسب‌ها