شهرکرد-مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز در بحث اقتصاد و فرهنگ و سیاست کشور باید همانند وضعیت زمان جنگ ، دست به دست هم دهیم و با وحدت و انسجام مردم، مشکلات را حل کنیم.

وحدت و انسجام رمز پیروزی و حل مشکلات است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از شهرکرد، سردار سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی با گرامیداشت یاد و خاطره حدود ۲ هزار و ۴۴۴ شهید  چهارمحال و بختیاری در دفاع مقدس و ۹۵ شهید این استان در عملیات بیت المقدس به تشریح توطئه های مختلف استکبار جهانی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

سردار قربانی با اشاره به فعالیت بیش از ۶۰ گروه و دسته و فرقه ضدانقلاب، افزود: هدف اصلی همه دشمنان انقلاب اسلامی، براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود .

مسئول موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: دشمنان انواع روش ها را برای مقابله با انقلاب اسلامی اعم از تحریم، قطع روابط، ترور، تحمیل هشت سال جنگ تحمیلی و ...، آزمودند؛ اما آنها ملت بزرگ  ایران و جایگاه ولایت فقیه و علمای ما را نشناخته بودند.

وی گفت: در ابتدای جنگ تحمیلی، صدا به خبرنگاران وعده مصاحبه بعدی در تهران را داد؛ اما با رشادت های رزمندگان اسلام این آرزوی دشمنان ناکام ماند و امروز شاهد عزت جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل هستیم.

سردار قربانی، با اشاره به خاطراتی از روند اعزام نیروهای مردمی در اوایل جنگ و کمبود تجهیزات نظامی و عدم حمایت بنی صدر، رئیس جمهور وقت اظهار کرد: نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  در کنار ارتش و بسیج اقشار مختلف مردم و عشایر توانستند نتیجه جنگ تحمیلی را تغییر دهند و در چنین روزی خرمشهر را از چنگال دشمن بعثی آزاد کنند.

این فرمانده دفاع مقدس با اشاره به گمنامی شهدا و رزمندگان دفاع مقدس به ویژه عملیات آزادسازی خرمشهر، گفت: امروز کشور نیازمند این روحیه است. رزمندگان اسلام بدون هیچ چشمداشتی به مقام و جایگاه و درجه دنیوی، مقابل دشمنان ایستادگی کردند و از جان خود گذشتند.

وی، نماز اول وقت، توسل به ائمه معصومین علیهم السلام و انس با قرآن را از ویژگی های بارز رزمندگان دفاع مقدس برشمرد و افزود: امروز نیز در بحث اقتصاد و فرهنگ و سیاست کشور باید همانند وضعیت زمان جنگ ، دست به دست هم دهیم و با وحدت و انسجام مردم، مشکلات را حل کنیم.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، تصریح کرد: ۸۰شهید استان چهارمحال و بختیاری در عملیات بیت المقدس، افتخار بزرگی برای این استان مردخیز است. امروز که در این مکان نشسته ایم و به یاد شهدای آزادسازی خرمشهر، جشن پیروزی گرفته ایم، باید بدانیم که همه موفقیت ها مرهون الطاف خداوند بوده و عزت خداوند از آن کسی است که کلامش طیب و عملش صالح باشد.

برچسب‌ها