بشرویه- مسئول اداره کتابخانه های عمومی بشرویه گفت: امید است که شرکت کنندگان در جشنواره رضوی که در دو بخش آنلاین و مکتوب برگزار می شود بویژه فرهنگیان و دانش آموزان به نسبت سال گذشته بیشتر باشند.

لزوم مشارکت فرهنگیان و دانش آموزان بشرویه در جشنواره رضوی

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ، مسئول اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بشرویه با بیان اینکه نباید مشغله فکری باعث شود تا از فرهنگ کتابخوانی دور بمانیم بیان کرد:رهبر معظم انقلاب اسلامی در بازدیدشان از نمایشگاه کتاب امسال در یکی از غرفه ها نام رمان ها و کتاب های خوانده شده ای را بازگو کردند که شاید باعث تعجب افراد شد و این نشان میدهد رهبر عزیزمان باوجود مشغله های فراوان به امر کتابخوانی اهمیت ویژه ای می دهند.

مریم کیانی، با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در این اداره بیان کرد:برگزاری نشست های مختلف با معرفی کتاب های فاخر و اثر گذار که شنوندگان و مخاطبان قابل توجهی را به خود جلب کرده است از برنامه های تاثیر گذار نهاد کتابخانه های بشرویه است.

وی افزود:برنامه های جمع خوانی و بلند خوانی، برپایی نمایشگاه های مناسبتی، اجرای طرح ملی باهم بخوانیم، اجرای طرح ملی کتابخانه گردی ، جشنواره نقاشی و نویسندگی،معرفی کتاب های برگزیده سال به صورت هر هفته، قفسه خوانی کتاب های کتابخانه،برگزاری جشنواره رضوی بخشی از فعالیت های کتابخانه های عمومی بشرویه است.

کیانی با اشاره به شاخص امانت کتاب هم افزود:شهرستان بشرویه با توجه به شاخص امانت کتاب تعیین شده به عنوان الگوی تمام کتابخانه ها قرار گرفت و دارای بهترین شاخص بوده ایم که با توجه به کمبود نیروی انسانی توانسته ایم به این مرحله برسیم.

مسئول اداره کتابخانه های عمومی بشرویه تصریح کرد:برپایی نشست های نقد کتاب، مسابقه های نقاشی و کتابخوانی نیز در طول سال برگزار میشود.

وی با اشاره به حوزه اعتباری و تجهیزات کتابخانه هم گفت: جذب  چندین دستگاه رایانه و پرینتر ،بهسازی شبکه آب کتابخانه ملاعبدالله بشروی،بهسازی شبکه کامپیوتری، جذب اعتبار از شهرداری، جذب  قریب به ۲ هزار جلد کتاب از سوی مردم و خیرین نیز انجام شده است.

کیانی با درخواست از مسئولان برای تحویل کتاب های کمتر استفاده شده به کتابخانه هم گفت: پیشنهاد می شود  کتاب هایی که در ادارات و نهادها مورد مطالعه قرار نمی گیرد و یا استفاده نمیشود، ادارات می توان به کتابخانه تحویل  دهند تا مراجعه کنندگان از این کتاب ها بهره مند شوند.

مسئول اداره کتابخانه های عمومی بشرویه با تاکید بر ورود هرچه بهتر به مسابقه جشنواره رضوی امسال گفت: از ادارات مختلف و بویژه آموزش و پرورش انتظار داریم تا در برنامه ویژه جشنواری رضوی سال جاری نهاد کتابخانه ها را یاری کنند و امید است که جامعه شرکت کننده در این جشنواره که در دو بخش آنلاین و مکتوب است بویژه فرهنگیان و دانش آموزان به نسبت سال گذشته بیشتر باشند.

 وی افزود: با توجه به فرا رسیدن اوقات فراغت دانش آموزان می توان ساعت خاصی را در کنار برنامه های جانبی در نظر گرفت و فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهیم.

کیانی با اشاره به بخشی از مشکلات کتابخانه شهر ارسک بیان کرد:مشکلاتی از جمله کمبود فضا، تجهیزات و نیمه تمام ماندن ساختمان وجود دارد و حدود یک سوم اعتبار در نظر گرفته شده تخصیص یافته و امید است که بتوانیم از طریق کانون قلم چی این ساختمان را ادامه دهیم.

مسئول اداره کتابخانه های عمومی بشرویه افزود: امید است که شهرداری نیزهمچون گذشته که همواره یاری کتابخانه ها می کرده امسال نیز نهاد کتابخانه هارا دریابند و خدمات خوبی را در این حوزه به مردم ارائه دهیم.

همچنین فرماندار بشرویه در این نشست اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بشرویه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی و با بیان اینکه اطلاعات حاصل شده از مطالعه کتاب بسیار موثرتر و قابل اعتمادتر از برخی مطالب منتشر شده در فضاهای مجازی است بیان کرد : فضای مجازی امروز بسیار گسترده شده و اطلاعاتی را در اختیار افراد قرار می دهد و هرچند مطالب منتشر شده در این فضاها برخی از انان دارای منبع می باشد و هیچ منعی ندارد ولی اصالت کتاب در کتابخانه بسیار مهم تر است.

علی رضا زمان زاده افزود: امید است بتوانیم خودمان و خانواده خود را به هر نحوی به سمت کتابخوانی سوق دهیم.

 وی با اشاره به اینکه گسترش حوزه فیزیکی کتابخانه نیز بسیار حائز اهمیت است بیان کرد:گسترش فضای فیزیکی کتابخانه خود می تواند به ترویج کتابخوانی کمک کند.

برچسب‌ها