تعدادی از نمایندگان برای تصویب نشدن یک لایحه که گفته می‌شود مرتبط با FATF است، جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس را از نصاب انداختند.

مخالفان FATF جلسه کمیسیون امنیت را از نصاب انداختند

قدس آنلاین

نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، عصر روز گذشته برگزار شد. در این جلسه چند موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

از مهمترین دستورکارهای کمیسیون امنیت ملی در این جلسه، بررسی لایحه موافقت‌نامه سرویس‌های هوایی دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و دولت کشور کویت، بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم و همچنین استماع آخرین گزارش از روند مذاکرات برجام توسط عباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه بود.

کمیسیون امنیت ملی مجلس، در مورد لایحه موافقت‌نامه سرویس‌های هوایی دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و دولت کشور کویت، پس از بحث و بررسی، نهایتا دیروز به اتفاق آرا این لایحه را تصویب کرد و سپس عراقچی نیز با حضور در جلسه کمیسیون، گزارش از آخرین وضعیت مذاکرات برجامی وزارت خارجه، به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

اما در ادامه، بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم در دستورکار نمایندگان مجلس قرار گرفت و پس از بحث و بررسی این لایحه، به علت مخالفت نمایندگان مجلس با این لایحه، تعدادی از نمایندگان مجلس با خروج از جلسه (آبستراکسیون)، جلسه را از نصاب انداختند تا این لایحه به تصویب نرسد.

این لایحه، ۱ خرداد ماه جاری با ۱۳۸ رای موافق نمایندگان مجلس از صحن علنی مجلس به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شده بود تا "بیشتر" بررسی شود. علی لاریجانی رئیس مجلس پس از ارجاع این لایحه به این کمیسیون گفته بود: کمیسیون امنیت ملی، موارد مختلف را با حضور نمایندگان موافق و مخالف بررسی کند و ظرف یکی دو هفته آینده، لایحه را برای بررسی به صحن مجلس ارسال کند.

لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم در هفته‌های اخیر، با حواشی زیادی در مجلس همراه بوده است تا جایی که اخیرا تعداد زیادی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس مجلس، خواستار توقف فوری بررسی الحاق ایران به این کنوانسیون شده بودند. نمایندگان مجلس در این نامه نوشته بودند که با توجه به خروج آمریکا از برجام، دیگر نیازی به عضویت ایران در این کنوانسیون وجود ندارد؛ تاکنون هیچ پاسخی از سوی علی لاریجانی درباره این درخواست منتشر نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها