اهواز_ مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران از انجام ۲۰۹ عملیات نمودارگیری درون چاهی و سطحی، چاه پیمایی و تکمیل چاه از سوی متخصصان این مدیریت در دو ماه نخست امسال بر روی چاه های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور خبر داد.

انجام ۲۰۹ عملیات نمودارگیری درون چاهی و سطحی، چاه پیمایی و تکمیل چاه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، علی دقایقی روز در تشریح عملکرد این حوزه تخصصی گفت: این تعداد عملیات در قیاس با دوره مشابه سال گذشته افزایش نسبی نشان می دهد و شامل ۷۵ مورد عملیات نمودارگیری درون چاه، ۸۵ مورد نمودارگیری سطحی و ۴۹  عملیات چاه پیمایی و تکمیل چاه است. 

وی با اشاره به اینکه این مدیریت هم اکنون ۵۰ مجموعه (یونیت) نمودارگیری سطحی در اختیار دارد، افزود: تعداد عملیات مربوط به این نوع خدمات براساس یونیت/ماه محاسبه می شود.

دقایقی اظهار کرد: با توجه به اقدامات و تلاش های جمعی به عمل آمده، این مدیریت که زیر مجموعه معاونت مدیرعامل در امور فنی و مهندسی است سال ۹۶ کارنامه موفقی ارائه داد و توانست موقعیت خود را در بازار حفظ و ارتقاء بخشد. 

مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران گفت: بر اساس گزارش های ادارات نمودارگیری درون چاهی ، نمودارگیری سطحی و چاه پیمایی و تکمیل چاه در سال گذشته ۳۹۲ عملیات نمودارگیری درون چاه، ۵۶۹ عملیات نمودارگیری سطحی و ۴۷۶ مورد چاه پیمایی و تکمیل چاه در مجموع به تعداد ۱۴۳۷ عملیات محقق گردید که رشد محسوسی در مقایسه با سال قبل از آن داشته است. 

وی به درآمد زایی این بخش اشاره و افزود: سال گذشته مدیریت خدمات ویژه موفق به کسب دو هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال درآمد شد که این مبلغ در قیاس با سال ۹۵ افزایش ۲۹ درصدی رقم زد. 

دقایقی با بیان اینکه در زمان حاضر شرکت ملی حفاری ایران در حوزه مدیریت خدمات ویژه حفاری با شرکت های ملی مناطق نفتخیز جنوب، نفت فلات قاره ایران،  مهندسی و توسعه نفت(متن)،  نفت و گاز اروندان، نفت مناطق مرکزی و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران همکاری دارد، اظهار کرد: همچنین این مدیریت با تعدادی شرکت های بخش خصوصی از جمله شرکت حفاری شمال نیز در زمینه ارائه خدمات تخصصی همکاری می کند. 

مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران گفت: این مدیریت  سال گذشته عملیات مشبک کاری هشت حلقه چاه حفر شده روی سکوی A فاز ۱۴ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی را در قالب ۲۳ عملیات با متراژ دو هزار و ۵۰۰ متر در کوتاه ترین زمان ممکن با موفقیت  اجرا و برای امسال نیز مشبک کاری شش حلقه چاه روی سکوی C این فاز را به متراژ حدود دو هزار و ۴۰۰ متر در برنامه دارد که در خردادماه جاری اجرایی خواهد شد. 

وی در پیوند با این مطلب به عملیاتی شدن موافقت نامه همکاری با شرکت نفت مناطق مرکزی در خصوص نمودارگیری و مشبک کاری در اواخر بهمن ماه سال گذشته و اجرایی شدن آن اشاره کرد و افزود: مدیریت خدمات ویژه حفاری در زمان حاضر ارائه خدمات به پروژه های طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی، پروژه های مربوط به شرکت نفت و گاز اروندن، میدان نفتی آذر، بخش خشکی میدان گازی کیش و چاه های تعمیری فازهای ۱۷ و ۱۸ در حال انجام می باشد. 

دقایقی درباره برنامه های سال جاری این مدیریت توضیح داد: افزایش درآمد و کاهش هزینه ها، ارتقاء کیفیت خدمات و کاهش ساعات انتظار از اهداف اصلی تعریف شده این مدیریت برای امسال است که برای تحقق آن اقداماتی در حیطه درون مدیریتی صورت گرفته است. 

مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: در ارتباط با تحقق اهداف اصلی به ویژه در زمینه تعمیرات اساسی و بازسازی تجهیزات در قالب قراردادهای خدمات پیمانی و برنامه های آموزشی جهت ارتقاء دانش افراد و بالابردن کیفیت ارائه خدمات در قالب برگزاری دوره های آموزشی صورت گرفته است. 

وی با اشاره به برگزاری چند دوره آموزشی برای متخصصان و کارشناسان بخش های کارفرمایی، خاطر نشان کرد: نظارت هر چه بیشتر در جهت رفع مشکلات فنی احتمالی و پیش بینی شده در قالب برگزاری نشست های مختلف و همچنین نظارت مستقیم روسا و سرپرستان بر روند عملیات و عملکرد ابزار آلات از مواردی است که بسیار مورد اهتمام بوده و در راستای پیشبرد اهداف و برنامه های این مدیریت به نحو مناسب تحقق یافته است.

برچسب‌ها