مسعود پزشکیان با کسب ۱۵۷ رأی موافق و علی مطهری با کسب  ۱۴۳ رأی موافق از مجموع ۲۷۹ رای ماخوذه به عنوان نواب اول و دوم هیات رئیسه مجلس در سومین سال مجلس دهم انتخاب شدند. دکتر علی لاریجانی نیز با ۱۴۷ رای به عنوان رئیس مجلس در سومین سال دوره دهم مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

لاریجانی همچنان رئیس ماند / پزشکیان و مطهری، نواب اول و دوم شدند

قدس آنلاین:  انتخابات هیات رئیسه مجلس امروز (چهارشنبه، ۹ خرداد) برگزار شد که در آن،   مسعود پزشکیان با کسب ۱۵۷ رأی موافق و علی مطهری با کسب  ۱۴۳ رأی موافق از مجموع ۲۷۹ رای ماخوذه به عنوان نواب اول و دوم هیات رئیسه مجلس در سومین سال مجلس دهم انتخاب شدند.

گفتنی است عبدالرضا مصری با ۱۳۴ رای و هادی قوامی با ۸۱ رای دیگر کاندیداهای نواب رئیس مجلس شورای اسلامی بودند.  

همچنین در نشست امروز، نمایندگان با ۱۴۷ رای از ۲۷۹ رای ماخوذه دکتر علی لاریجانی را به عنوان رئیس مجلس در سومین سال دوره دهم مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

گفتنی است محمد رضا عارف که از دیگر کاندیداهای ریاست مجلس بود نیز موفق به اخذ ۱۲۳ رای شد.

گفتنی است ماده ۱۶ آیین نامه داخلی مجلس درباره انتخاب رئیس مجلس به شرح ذیل است؛

انتخاب رئیس در نوبت اول با اکثریت مطلق آرا نمایندگان صاحب رای است و انتخاب نواب رئیس، دبیران و ناظران هر کدام جداگانه و با اکثریت نسبی و رای مخفی و با ورقه خواهد بود. در صورتی که در انتخاب رئیس در نوبت اول اکثریت مطلق حاصل نشود، در نوبت دوم اکثریت نسبی کافی است.

تبصره ۱- چنانچه آرا برای رئیس، نواب رئیس، دبیران و ناظران با یکدیگر برابر باشد، حسب موردبه قید قرعه تعیین می‌شوند.

تبصره ۲ – در صورتی به فرد غائب در جلسه می توان رای داد که قبل از تشکیل جلسه مربوط به انتخابات هیات رئیسه، کتبا نامزدی خود را به معاونت قوانین مجلس اعلام کرده باشد. /

برچسب‌ها