قدس آنلاین/فرزانه غلامی: رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت گفت: خطاهای محاسباتی برخی ممیزان مالیاتی چه سهوی باشد و چه ناشی از رشوه خواری، مودیان را به معنای واقعی، بیچاره و درمانده می کند.

خطاهای محاسباتی ممیزان، مؤدیان را بیچاره کرده است/ کسب و کار را نابود کرده‌اند

احمد توکلی در گفت و گو با قدس آنلاین و در توضیح دلیل نامه نگاری به وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص تخلفات محاسباتی ممیزان افزود: مهم تر از اینکه در محاسبه ارقام مالیاتی بخش حقیقی و حقوقی تا چه حد خطا صورت می گیرد، تعدد مودیان است چرا که تعداد این «بیچارگان» زیاد است و وقتی به دلیل خطای محاسباتی، اعتراض می‌کنند برای بررسی این اعتراض تا دو سه سال از سوی سازمان مالیاتی ممنوع الخروج و ممنوع المعامله می‌شوند و یا حسابشان مسدود می‌شود که این امر باز هم به ضرر مؤدیان است و از کسب و کار عقب می مانند.

وی ادامه داد: چنین امری به معنی نابود شدن تولید کننده و تاجر است. واقعیت این است در مواردی شاید فردی چند میلیون درآمد داشته است اما ممیز، مالیات میلیاردی برایش وضع می‌کند لذا به وزیر اقتصاد نامه نوشتم و در این زمینه هشدار دادم ضمن اینکه گفتم سازمان  دیده بان شفافیت و عدالت آمادگی دارد برای کاهش پرونده‌هایی که تشخیص اشتباه مالیاتی دارند، شیوه جدید ارائه کند.  

برچسب‌ها