زاهدان - بیست و هفتمین گردهمایی سران ، معتمدین و ریش سفیدان قبایل و طوایف سیستانی و بلوچستانی در زاهدان برگزار شد.

برگزاری گردهمایی معتمدین و ریش سفیدان طوایف سیستانی و بلوچستانی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در بیست و هفتمین گردهمایی سران ، معتمدین و ریش سفیدان قبایل و طوایف سیستانی و بلوچستانی در زاهدان  اظهار داشت: باید از چالشهای قومیتی که در جامعه به وجود می آید جلوگیری کرد و سران ، معتمدین و ریش سفیدان به عنوان مسئول طایفه و قوم خود برای حل مسائلی این چنینی پیش قدم شود.

وی افزود : بزرگان طوایف و قبایل به عنوان مسئول و فرمانده آن منطقه بشمار می‌روند که می توانند نقش مهمی در امنیت داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت های فراوانی است که سران، معتمدین و ریش سفیدانی که تمکن‌ مالی دارند برای کار در جهت توسعه استان مبادرت کنند تا جامعه را به بلوغ برسانند.

حجت الاسلام موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب زاهدان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: ریش سفیدان و معتمدین باید دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را به جوانان طایفه خود گوشزد کنند.

وی در خصوص اتفاقات اخیر و هتاکی استادنمای دانشگاه آزاد زاهدان گفت: قانون در مقابل افرادی که قصد برهم زدن وحدت و نظم جامعه را داشته باشند مجدانه ایستاده و با آنان مقابله می کند.

وی‌ افزود: استاد نمای هتاکی که اقدام به توهین به جامعه اهل سنت کرده بود دستگیر شده و بمنظور بازجویی در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

حجت الاسلام موحدی راد خاطرنشان کرد: باید بفهمیم که این کم فهمی فرد دستگیر شده فردی بوده یا جریانی آن را هدایت کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان آخرین اقدامات انجام گرفته برای پاسخگویی به خبرنگاری که مردم سیستان را متهم به خوردن گوشت گربه کرده بود ، اذعان داشت: شاید آن خبرنگار نیت خیری برای بیان مشکلات استان داشته باشد اما باید متوجه باشیم که موضوع خلاف واقعی را به یک قوم نسبت ندهیم.

برچسب‌ها