قدس آنلاین/ آرش خلیل‌خانه:در حالی که منابع رسانه‌ای منطقه از تلاش رژیم صهیونیستی برای انجام مذاکرات پنهان و پشت پرده با مقامات حماس برای شکل دهی اتش‌بس خبر می‌دهند، ارتش اسرائیل در روزهای اخیر حملات خود را علیه این منطقه به شدت افزایش داده به نحوی که جنایات این رژیم یک بار دیگر تحرکات تازه‌ای را در سطح بین المللی و منطقه‌ای برای محکوم کردن اقدامات اسرائیل و کاستن از تنش رقم زده است.

تلاش جامعه جهانی برای توقف جنایات اسرائیل در غزه

یک عضو دفتر سیاسی حماس تأکید کرده است که طرف‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف درگیری‌های روزهای گذشته در نوار غزه تماس گرفتند.

فلسطین الیوم، خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد که ما به این طرف‌ها اعلام کردیم که دشمن صهیونیستی به تجاوزات خود علیه نوار غزه و کشتار ملت فلسطین ادامه می‌دهد.

وی افزود:وقتی رژیم صهیونیستی ملت ما را می‌کشد، ما مجبور به دفاع از ملت خود با توسل به سلاح هستیم و هیچ یار و یاوری برای خود نمی‌بینیم و مقاومت فلسطین و گردان‌های قسام توجه ویژه‌ای به وارد کردن ضربات خود به ارتش صهیونیستی و پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی دارند.

حیه تصریح کرد که برادران ما در مصر از ما نخواسته بودند که تظاهرات حق بازگشت را متوقف کنیم، بلکه خواستار تقویت وجهه مسالمت‌آمیز این تظاهرات‌ها شده بودند و ما هیچ وقت از سلاح‌های مرگبار استفاده نکرده‌ایم و به جهانیان اعلام می‌کنیم که تظاهرات‌های ما همچنان مسالمت‌آمیز است.

رایزنی وزرای خارجه مصر، اردن و نماینده «ساف»

مصر، اردن و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین و نیز روسای سرویس های اطلاعاتی سه طرف به منظور بررسی آخرین تحولات فلسطین بود.

به گزارش ایرنا، در این نشست آخرین تحولات مربوط به مساله فلسطین و حوادث اخیر در اراضی اشغالی فلسطین که منجر به شهادت و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان بی پناه فلسطینی در غزه شده است، مورد بررسی قرار گرفت و مسئولان سه کشور مخالفت قاطع خود با اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را اعلام کرده و این اقدامات را محکوم کردند.

آنها همچنین بر حق ملت فلسطین در برخورداری از امنیت و آزادی و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای سال ۱۹۶۷ را اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این نشست همچنین نسبت به خطرات وخیم تداوم تنش های کنونی و بن بست در روند سیاسی سازش و حل عادلانه مساله فلسطین هشدار دادند و تاکید کردند که جامعه بینالمللی و بازیگران موثر عرصه بینالمللی باید راه حل هایی برای حل منازعه فلسطین بر اساس راهکار تشکیل دو کشور پیدا کنند.

آمریکا باز هم دست بر ماشه وتو گذاشت

در حالی قرار است نشست شورای‌امنیت درباره تحولات غزه و بررسی قطعنامه پیشنهادی کویت امروز برگزار شود که نماینده آمریکا در سازمان ملل از وتوی آن خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز جمعه ساعت سه عصر به وقت محلی (۱۹ به وقت گرینویچ) قطعنامه پیشنهادی کویت درباره تحولات اخیر فلسطین و جنایتهای رژیم صهیونیستی را به رأی بگذارد.

این درحالیست که قطعنامه پیشنهادی آمریکا در این خصوص روز گذشته با مخالفت کویت و روسیه رد شده بود.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در این خصوص تهدید کرد: قطعاً این قطعنامه را وتو خواهم کرد.

وی مدعی است در پیش نویس اولیه قطعنامه پیشنهادی کویت، نامی از جنبش حماس پیرامون تنش های اخیر در نوار غزه برده نشده است و لذا این قطعنامه یک جانبه خواهد بود!

این در حالیست که حماس شب گذشته با صدور بیانیه‌ای از مواضع روسیه و کویت در برابر جانبداری آمریکا از رژیم صهیونیستی و به شکست کشاندن قطعنامه پیشنهادی واشنگتن به شورای امنیت برای محکومیت شلیک موشک از غزه به فلسطین اشغالی تمجید کرد.

مقاومت فلسطین در روزهای گذشته و در پاسخی کوبنده به گلوله باران نقاط مختلفی در غزه در چند نوبت به گلوله باران اراضی اشغالی پرداخت.

برچسب‌ها