سراوان- مشکل نبود تلفن ثابت در شهرمرزی جالق که تبدیل به یک بحران شده بود با کابل کشی زمینی از سوی مخابرات استان از تیرماه سال جاری رفع می شود.

مشکل ۹ ساله تلفن ثابت در شهر مرزی جالق رفع می شود

قدس آنلاین-گروه استانها-حسین سپاهی؛ سرقت کابل های مخابراتی در شهرمرزی جالق تبدیل به یک بحران شده و این در حالی است که تاکنون از سوی مسوولان هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است و مردم از این بابت اظهار گلایه دارند.

سرقت کابلهای تلفن ثابت در جالق سوژه ای تکراری است که بارها و بارها تیتر رسانه ها شده و خبر از کابل دزدی وقطعی های چندین ساله تلفن ثابت را می دهد ولی پیگیری های مشترکان جواب قانع کننده ای نداشته است و مشکل آنها هم چنان پا برجاست.

بهمن رئیسی یکی از شهروندان جالقی گفت:چند سال پیش تلفن ثابت منزلم بعلت به سرقت بردن کابل های مخابرات قطع شد و متاسفانه با وصل چندین باره تلفن و به سرقت بردن مکرر این کابل ها به ستوه آمده ام و دیگر توان پیگیری آن را ندارم.

وی افزود: ما مردم شهر مرزی جالق از مسوولین ذیربط شهر،شهرستان و استان خواستار توجه ویژه به این مهم هستیم.

عارف سپاهی از دیگر شهروندان جالقی افزود: بیش از ۹ سال است که تلفن های ثابت  شهر جالق بعلت به سرقت رفتن کابل های تلفن توسط سارقان قطع است و این معضل برای ما مشکل ساز شده است.

وی گفت:ما نمیتوانیم بدلیل قطعی تلفن ثابت از اینترنت  وای فای استفاده کنیم درصورتی که اکثر کارها  وابسته به اینترنت است و از مسئولین می خواهیم تا این مشکل را رفع کنند.

با توجه به  گلایه مردم  شهرجالق  و درج مکرر این مهم در قدس آنلاین و روزنامه قدس  خبرنگار ما علت این موضوع را از رئیس شورای شهر مرزی جالق جویا شد.

محمدطاهر رئیسی در این باره گفت: باتوجه باینکه شهر مرزی جالق در۸۵ کیلومتری مرکز شهرستان مرزی سراوان و در نقطه صفر مرزی واقع شده و نیز بازارچه مرزی در شهرجالق راه اندازی شده است تلفن ثابت و اینترنت  وای فای یکی از ضروریات مردم است.

وی ضمن تشکر از شاهمیری بخشدار جالق که همکاری ویژه ای با شورای اسلامی شهرجالق، برای پیگیری و رفع مسائل ومشکلات مردم دارد افزود : ما به مردم حق می دهیم که بیش از ۹ سال است با سرقت رفتن سیم ها توسط سارقان و عدم اقدام از سوی مسوولین گلایه داشته باشند.

رئیس شورای شهر مرزی شهرجالق افزود: با انتشار و درج مکرر مشکل نبود تلفن ثابت و اینترنت  وای فای در قدس آنلاین و روزنامه قدس و پیگیرهای بعمل آمده توسط محمد باسط درازهی نماینده مردم شهرستانهای سراوان ،سیب و سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی، عبدالحکیم شاهمیری بخشدار و شورای اسلامی  شهرجالق، در جلسه شورای اداری استان که در شهر جالق در رابطه با مسایل و مشکلات مردم تشکیل شد محمودرضا رضایی مدیرمخابرات سیستان و بلوچستان  برای رفع این مشکل موافقت کرد که در تیرماه سال جاری نسبت به انجام کار زیر ساختها در رابطه با کابل کشی بصورت زمینی اقدام شود تا مردم از این نعمت برخوردار شوند.

رئیسی گفت:شورای اسلامی و شهرداری جالق در چارچوب قانون حاضر به همکاری با مخابرات هستند تا هرچه سریعتر دغدغه مردم در این رابطه مرتفع شود.

در پایان رئیس شورای اسلامی شهر جالق از مدیرمخابرات سیستان و بلوچستان در رابطه با موافقت کابل کشی بصورت زمینی و وصل تلفن های ثابت این شهر که از تیر ماه سال جاری  اقدام خواهد شد تشکر کرد.

برچسب‌ها