اصفهان- نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مصوبات صورتجلسه شورای عالی آب که با حضور وزیر نیرو، نمایندگان اصفهان در مجلس، استاندار اصفهان و نمایندگان کشاورزان امضاء شد، باید اجرایی و عملیاتی شود.

مصوبات شورای عالی آب اجرایی شود

حمیدرضا فولادگر در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: در این صورتجلسه توزیع عادلانه آب مورد تاکید قرار گرفت و  اعلام شد که تعیین تکلیف طرح بهشت آباد باید تا پایان شهریور ماه سال جاری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری های لازم برای خط تونل سوم کوهرنگ انجام و این پروژه تا حدودی فعال شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرداخت حق نکشت به کشاورزان این استان، افزود: وزارت نیرو پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان خسارت نکشت به کشاورزان را تصویب کرد که بخشی از این مبلغ در آستانه نوروز پرداخت شد.

وی ادامه داد: تاکید ما پرداخت مابقی مبلغ خسارت نکشت به کشاورزان و صرفه جویی دربخش کشاورزی، صنعتی و خانگی و مقابله با برداشت های غیر مجاز است.

فولادگر تاکید کرد: تا زمانی که مسایل مربوط به آب از جمله حقابه کشاورزان که جای دیگر مصرف شده، مشخص نشود، باید بر اساس مصوبات شورای عالی آب و زاینده رود، حق نکشت به کشاورزان پرداخت شود.

وی با بیان اینکه از راه مقابله با برداشت های بی رویه و کنترل هوشمند و صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف آب در سه بخش صنعت، کشاورزی و خانگی می‌توان اندازه یک تونل آب به رودخانه بازگرداند، اظهارکرد: با این حال تونل سوم فعال شده و امیدواریم تا سه سال آینده احداث و تعیین تکلیف طرح بهشت آباد تا پایان شهریور ماه انجام شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته قابل توجه دیگر این است که نیاز آب شرب یزد ۳۵ میلیون متر مکعب است، اما ۶۵ میلیون متر مکعب آب به یزد می‌رود! باید مشخص شود این مقدار مازاد آب در کجا مصرف می‌شود؟

وی با تاکید بر اینکه موضوع آب نباید به یک موضوع سیاسی و جناحی تبدیل شود، اظهارکرد: البته تمامی دولت‌ها در این راستا هم خدماتی داشتند و هم ضرباتی را به اصفهان وارد کردند که به عنوان مثال در دولت احمدی نژاد مطرح شد که بالادست هرچقدر می‌خواهد آب برداشت کند و باقی را به پایین دست بدهد و همین صحبت، ضربه بزرگی به اصفهان وارد کرد.

فولادگر با بیان اینکه یکی از اقدامات قابل تقدیر دولت فعلی فعال کردن شورای عالی آب پس از سال‌ها بود، گفت: به این نکته نیز باید اشاره کرد که جلوگیری از اجرای پروژه بهشت آباد و مجوز دادن برای طرح بن_بروجن از لطمات این دولت است، چرا که قرارگاه خاتم هزینه، خرید تجهیزات را برای بهشت آباد متقبل شده و مطالعات آن نیز انجام شده بود.

تصویب قانونی برای بهبود فضای کسب و کار

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص بهبود فضای کسب و کار  داد و اظهارکرد: یکی از اقداماتی که در این راستا انجام شده تصویب قانونی در این رابطه است، اما دولت یازدهم بیش از نیمی از احکام آن را اجرا نکرده و نیمی دیگر نیز در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه نقدینگی کشور به هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، تصریح کرد: زمانی رییس جمهور فعلی به رییس جمهور قبلی ایراد درستی می‌گرفت که چرا نقدینگی ۵۰۰ میلیارد تومان است، اما امروزه این حجم از پول سه برابر شده است.

فولادگر با تاکید بر اینکه همچنان روال نظارتی در خصوص اصل ۴۴، تولید داخل و کسب و کار در حال انجام است و بعد از هر نظارتی گزارشی تهیه می‌شود، گفت: این گزارش‌ها باید خروجی داشته باشد، از این رو هر گزارش را برای سه قوه ارسال می‌کنیم.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برخی از گزارش‌ها در مورد استنکاف از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بود و بعد از مدتی قوه قضاییه دادگاه ویژه کارکنان دولت را راه اندازی کرده و به این گزارش‌ها رسیدگی می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت کمیسیون صنایع نیز اظهارکرد: طرحی در خصوص صنایع دستی عرضه و مشکلاتش حل شده که امیدواریم به بهبود صنایع دستی به خصوص صنایع دستی اصفهان کمک کند.

فولادگر تاکید کرد: برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی باید تعرفه‌های وارداتی کاهش یابد تا شرکت های داخلی در گردونه رقابت قرار گیرند، البته برخی مخالف این رویه هستند و معتقدند اقتصاد ایران به معنای واقعی آزاد نیست و بازارهای موازی و متداخلی وجود دارد.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در رقابت قیمت، کیفیت و خدمات پس از فروش سه رکن مهم در تولید است و باید صنعت خودرو ما به این مسائل توجه داشته باشد، گفت: کاهش تعرفه و رقابت محصول ایرانی با خارجی امری رویایی خواهد بود، اما در نهایت باید گفت سلاح تعرفه، راهکار بهبود خودروسازی ما نیست.

برچسب‌ها