قزوین_ مدیرکل انتقال خون استان قزوین از افزایش آمار مراجعه کنندگان مستمر اهدای خون به پایگاه ها در شب های قدر ماه رمضان خبر داد.

افزایش آمار اهدا کنندگان مستمر در لیالی قدر

محمدحسین برادران در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین آماری را از اهدای خون در لیالی قدر ارائه داد و اظهار داشت: در شب نوزدهم، ۱۵۹ نفر به مرکز انتقال خون قزوین مراجعه و ۱۰۰ نفر هم به مرکز تاکستان مراجعه کرده اند که از این میزان، ۱۲۰ نفر در مرکز قزوین و ۷۸ نفر هم در مرکز تاکستان موفق به اهدای خون شده اند.

وی افزود: در این شب، آمار مراجعه کنندگان، خونگیری و سهم بانوان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش و آمار اهداکنندگان مستمر با رشد همراه بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: ۲۲۳ نفر به مرکز قزوین و ۱۴۵نفر هم به مرکز اهدای خون تاکستان در شب بیست و یکم ماه رمضان مراجعه کرده و خون ۱۷۱ نفر در مرکز قزوین و ۱۱۸ نفر هم در تاکستان پذیرش شده است.

برادران عنوان کرد: آمار مراجعه کنندگان، پذیرش خون، اهداکنندگان مستمر و بانوان با کاهش همراه بوده است.

وی به آمار اهدای خون در شب بیست و سوم ماه رمضان پرداخت و اضافه کرد: ۲۵۱ نفر به مرکز قزوین و ۱۱۷ نفر به مرکز تاکستان مراجعه کردند و ۱۸۴ نفر در مرکز قزوین و ۸۷ نفر هم در مرکز تاکستان موفق به اهدای خون شده اند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: در بخش مراجعه بانوان کاهش و در بخش های مراجعه کنندگان، اهداکنندگان مستمر و پذیرش خون رشد صورت گرفته است.

برادران به مجموع اهدای خون در سه شب، نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان اشاره و اضافه کرد: آمار مراجعه کنندگان در این سه شب شامل ۹۹۵ نفر بوده است و از این میزان، ۷۵۸ نفر موفق به اهدای خون شده اند.

وی مطرح کرد: ۴۸۴ نفر به عنوان اهداکنندگان مستمر و ۴۸ نفر هم در بخش بانوان در این سه شب به پایگاه های انتقال خون استان قزوین مراجعه کرده اند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین یادآور شد: در مقایسه آماری اهدای خون سه شب ماه رمضان سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در حوزه بانوان، مراجعه کنندگان و پذیرش خون کاهش و در بخش اهداکنندگان مستمر هم رشد صورت گرفته است.

برچسب‌ها