ایرانشهر-روستای اسلام آباد در۴۰ کیلومتری جاده مهرستان به ایرانشهر قرار گرفته که با جمعیت ۱۴خانوار از نعمت روشنایی برق محروم است.

حسرت کورسویی از روشنی در شبهای اسلام آباد مهرستان

قدس آنلاین-گروه استانها- حسین سپاهی، برق امروزه به مهمترین نیاز زندگی بشر تبدیل و زندگی کردن بدون آن برای انسان غیرممکن شده است. در همین راستا مردم روستای  اسلام آباد  مهرستان استان سیستان و بلوچستان از طریق قدس آنلاین و روزنامه قدس برای چندمین بار خواستار مطرح کردن مشکل برق این روستا شدندتا با درج این گزارش  برای هزارمین بار مشکلشان به گوش مسوولان برسد.

روستای  اسلام آباد در۴۰ کیلومتری جاده مهرستان به ایرانشهر قرار گرفته و جمعیت آن۱۴خانوار است که دو خانوار بدلیل نبود امکانات اولیه بخصوص برق به شهر مهاجرت کرده اند.   

گلایه مردم اسلام آباد، مهرستان

  شماری از اهالی روستای اسلام آباد در گفت وگو با خبرنگار ما بیان داشتند: نظام جمهوری اسلامی خدمات زیادی برای روستاها انجام داده اما ما ساکنان روستاهای دوردست همچنان از بسیاری امکانات اولیه زندگی محروم هستیم.

آن ها، نبود برق را یکی از مشکلات اساسی خود می دانند و ادامه می دهند: با توجه به ماه مبارک رمضان  و گرمای بالای ۴۰ درجه با نبود برق نمی توانیم از وسایل سرمایشی استفاده کنیم.

آنها بیان می دارند:فاصله روستا تا تیر برق ۱۰۰۰متر است، اما بازهم روستا در خاموشی بسر می برد، ما برای برق رسانی به روستایمان و استفاده از آن روزشماری می کنیم و پیگیری ها و مکاتباتمان در شهرستان و استان نتیجه ای نداشته است.

مردم روستای اسلام آباد بیان می دارند: به دلیل نبود وسایل سردکننده از قبیل یخچال، مواد غذایی مان همیشه در معرض فاسد شدن قرار دارد و این امر هم باعث هدر رفت مواد غذایی  و متحمل شدن هزینه های زیادی می شود.

اظهار رضایت از بخشدار مرکزی مهرستان

غلام الله حملی ریش سفید و معتمد اسلام آباد ضمن اظهار گلایه از مسوولان  ادارات برق شهرستان و استان می گوید: بارها و بارها مشکلمان را به مسوولان ذیربط بازگو کردیم اما متاسفانه با گذشت چندسال هیچگونه اقدامی از سوی مسوولین تاکنون صورت نگرفته است.

این معتمد اظهار می دارد که مسوولین ذیربط استانی و کشوری بارها بیان داشتند روستاهایی که دارای ده خانوارجمعیت باشند  از نعمت روشنایی برق برخوردار می شوند متاسفانه مسئولین ذیربط هیچگونه توجهی به مشکل ما ندارند.  درصورتی که بعضی از روستاهای کمتر از ده خانوار جمعیت از نعمت برق برخوردارند.

غلام الله حملی اظهار داشت: بازهم مردم روستا برای چندمین بار اعلام می کنند که حاضرند هزینه  امتیاز چهارده کنتور  برق را  پیشاپیش پرداخت کرده  و با اداره برق همکاری کنند.

وی ضمن اظهار رضایت از ناصر درازهی  بخشدار مرکزی مهرستان  افزود: با توجه به مرتفع نشدن این مشکل ایشان تنها مسوولی بوده که دغدغه مشکل برق  این روستا را داشته است و جا دارد به نمایندگی از مردم روستا از ایشان تشکر نمایم.   

مردم اسلام آباد مهرستان امیدوارند با تلاش و پیگیری های مسئولان استانی  بخصوص استاندار و محمدباسط درازهی نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی هرچه زودتر این مشکل دیرینه مردم روستای اسلام آباد و سایر روستاهای فاقد برق سیستان و بلوچستان مرتفع شود تا شاهد رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه روستاها باشیم.

برچسب‌ها