گیلان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و ورود گردشگران به گیلان، گفت: با ورود مسافران، جمعیت شناور استان چندین برابر شده که به دلیل حضور اکثریت آنان در مناطق روستایی، تامین مناسب آب شرب گردشگران و مشترکان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

لزوم تامین مناسب آب شرب گردشگران روستایی در تابستان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی گیلان ،محبعلی رنج ور ، با بیان اینکه آگاهی بخشی و انعکاس درست واقعیات و مباحث مرتبط با مشکلات آب استان، موجب اهتمام بیشتر روستاییان در رعایت الگوی مصرف آب میشود، اظهار کرد: همواره مشترکان روستایی در گذر از بحران کم آبی، همراه شرکت آبفار بوده اند.

وی با بیان اینکه هدایت روستاییان استان به سمت مدیریت مصرف، در عبور از چالش های ناشی از کم آبی مهم و تاثیرگذار است، افزود: اگر مردم عزیز در ساعات پیک مصرف مقداری از مصارف خود کم کنند، امکان تامین پایدار آب شرب برای همگان وجود خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان خاطرنشان کرد: بدون شک کم آبی و مسائل مربوط به آن، موجب برهم خوردن جو روانی جامعه و معضلات زیادی میشود.

رنج ور، با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و ورود گردشگران به گیلان، گفت: با ورود مسافران، جمعیت شناور استان چندین برابر شده که به دلیل حضور اکثریت آنان در مناطق روستایی، تامین مناسب آب شرب گردشگران و مشترکان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: اگر هر یک از مشترکان روستایی استان فقط یک درصد در مصرف آب شرب صرفه جویی کنند، نیاز آبی ۳ هزار خانوار تامین میشود.

این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به افزایش جمعیت و محدودیت منابع آبی، مدیریت مصرف آب شرب از ضروریات خانواده هاست.

مدیرعامل آبفار گیلان، با تاکید بر لزوم استفاده درست از آب در بخش های شرب، صنعت و کشاورزی، متذکر شد: با توجه به نقشی که بانوان در خانه دارند و بیشتر از آب استفاده می کنند، باید علاوه بر پرهیز از استفاده بی رویه، صرفه جویی در مصرف آب را نیز به فرزندان خود آموزش دهند.

وی یادآور شد: جلوگیری از اسراف آب شرب و حتی کمترین میزان صرفه جویی، در تداوم خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی موثر است.

رنج ور، با اشاره به نقش رسانه ملی و ارباب جراید در نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از آب و پرهیز از اسراف، تصریح کرد: اگر مشترکان محترم، آب را به اندازه و درست مصرف کنند، قطعا چالش های کمتری را شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل آبفار گیلان تاکید کرد: رفع بحران های آب شرب نیازمند همکاری و مشارکت همگانی مردم، مسئولان و اصحاب رسانه است.

برچسب‌ها