قزوین_ رئیس پلیس آگاهی استان قزوین از اختلاس میلیاردی یکی از کارکنان ادارات دولتی و دستگیری وی در قزوین خبر داد.

اختلاس یکی از کارکنان ادارات دولتی در قزوین

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان قزوین، سرهنگ " آرش مرادی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وصول دستور قضائی مبنی بر وقوع اختلاس در یکی از ارگان های دولتی، با توجه به اهمیت موضوع سریعا در دستور کار اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

️ وی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات فنی مأموران مشخص شد متهم به اختلاس، دارای گردش های مالی غیر متعارف بوده و با هماهنگی مقام قضائی از محل کار و اقدامات اداری وی بازدید و محرز شد تعدادی از پرونده ها فاقد فیش واریزی به حساب خزانه بوده که با استخراج و جمع بندی پرونده ها مبلغ تقریبی ۲ میلیارد و ۴۱۸ میلیون و ۹۲۰ هزار ریال کسری موجودی به دست آمد.

 رئیس پلیس آگاهی استان قزوین افزود: پس از مشخص شدن احتمال اختلاس، متهم به پلیس آگاهی احضار و در بازجویی کارآگاهان و مواجه شدن با ادله متقن به بزه انتسابی اعتراف کرد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: با هماهنگی سازمان مربوطه طی چندین مرحله جمعا مبلغ ۲ میلیارد و ۱۳۶ میلیون و ۶۹۹ هزار ریال از متهم أخذ و به حساب خزانه واریز شد و مابقی مبالغ اختلاس در حال حسابرسی دقیق تر بوده تا نسبت به بازگشت آن به حساب خزانه اقدام شود.

 سرهنگ مرادی در پایان با اشاره به اینکه متهم از سال ۱۳۹۲ تاکنون با شگردهای مختلف مبالغی را پس از دریافت از مراجعان در قبال ارائه خدمات به حساب شخصی خود منتقل می کرد، تصریح کرد: وی با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

برچسب‌ها