یزد - مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت:عدم استفاده و حمایت از کالای ایرانی، سبب تعطیلی واحد های تولیدی شده و به مرور زمان بیکاری را افزایش می دهد.

حمایت از کالای ایرانی، اشتغال زایی را افزایش می دهد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره استاندارد، محمد حسین ماجدی اردکانی درنشست تخصصی با مدیران و کارشناسان سمن های استان اظهارداشت: با حمایت از کالای ایرانی، گرایش مردم به سوی تولیدات داخل بیشتر شده و فروش محصولات داخلی افزایش می یابد این رویه، دوران چرخ های صنعتی و اقتصادی کشور را تندتر می نماید که ضمن افزایش فروش واحدهای تولیدی ،اشتغال زایی هم در جامعه افزایش می یابد ،و منبعد کمتر شاهد بیکاری فرزندان این مرزو بوم  خواهیم بود.

وی افزود: نوشتن و تنظیم سند حمایت از کالای ایرانی را دراستان یزد در دستور کار داریم ،که مطمئنا پس از اتمام ، این سند می تواند یکی از دستاورد های مهم برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورمحسوب شود و حمایت از کالای ایرانی ،خصوصا گرایش به سمت خرید و استفاده ازتولیدات یزدی نمی تواند دستوری باشد، بلکه باید با فرهنگ سازی ،اشتیاق و تمایل مردم را به سوی تولیدات بومی افزایش دهیم.

مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: خوشبختانه سمن های استان دارای دانش،تجربه، ظرفیت و توان بالایی هستند و در خصوص معرفی کالا ها ی خوب و باکیفیت یزدی به مردم استان و کشور می توانند نقش به سزایی را ایفا نمایند.

ماجدی خاطر نشان ساخت : در طول تاریخ ثابت شده است که یزدی ها به امانت داری ،تدین و راستی و درستی شهره هستند،بنابر این منبعد باید مسیری را طی نماییم که ضمن معرفی تولیدات این استان به عموم مردم ،کیفیت کالاها را به گونه ایی تضمین نماییم تا شهروندان دیگر شهر ها و استان های کشوربا خاطری آسوده تولیدات یزدی را در سبد مصرف خانوار خویش داشته باشند.

وی تصریح کرد: آماده پذیرش هرگونه انتقاد ، نظرو پیشنهاد از سوی سمن ها هستیم ،ضمن این که این اطمینان را به تمامی سمن ها وطبقات اجتماعی می دهیم که به منظور حفظ و تضمین کیفیت ، در فواصل زمانی معین و به صورت تصادفی، گزارش ها و  نتایج آزمایشگاهی مراکز همکار استاندارد را مورد راستی آزمایی قرار می دهیم.

برچسب‌ها