عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه تضامین بیمه‌ای انتقال آثار نمایشگاه لوور پاریس صرفا تا تهران بوده است، این امر را دلیل محروم ماندن موزه خراسان از نمایش آثار لوور دانست.

مسؤولان کم‌کاری کردند، لوور به مشهد نرفت

سیده فاطمه ذوالقدر با اشاره به عدم انتقال آثار موزه لوور از موزه ملی ایران به موزه بزرگ خراسان به دلیل عدم همراهی مؤسسات بیمه‌ای این نمایشگاه، گفت: عدم تضمین بیمه‌ای صد درصدی این آثار را باید  کم کاری از سوی مسؤولان دانست لذا انتظار می‌رفت مسئولان امر برای آن فکری می‌کردند اما متاسفانه تضامین بیمه‌ای انتقال آثار نمایشگاه لوور پاریس صرفا تا تهران بوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید فرصت دیدن این آثار را از مردم و علاقه‌مندان شهرهای دیگر گرفت، ادامه داد: به‌یقین نمایش این آثار در استان‌های دیگر صف‌های طویلی را برای بازدید از این آثار همچون تهران به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین تمدید دو ماه نمایش این آثار در موزه ملی تهران را به فال نیک گرفت و افزود: اگرچه شرایط انتقال این آثار به خراسان و استان‌های دیگر هنوز فراهم نشده است اما تمدید بازدید آن‌ها در تهران با توجه به آغاز فصل تابستان و حضور مسافران بسیار در تهران اتفاق خوشایندی است چراکه مردم شهرهای دیگر در جریان سفر به تهران می‌توانند از این آثار بازدید کنند، همچنین این  اثار همچنان با استقبال رو به رو هستند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اعتقاد به اینکه مسئولان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید با شرکت‌های بیمه‌ای حرفه‌ای و البته جدی‌تر وارد مذاکره می‌شدند، ادامه داد: بهتراست مسئولان با توجه به استقبال مردم از آثار موزه لوور از تجربه بدست آورده درخصوص این مهم نهایت استفاده را کرده تا در موارد مشابه دیگر اقدامات حرفه‌ای‌تری از خود بروز دهند

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها