کرج - مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به آخرین وضعیت پروژه های راهسازی استان گفت: جاده هشتگرد به طالقان تا پایان سال جاری زیر بار ترافیک می رود.

جاده هشتگرد به طالقان تا پایان سال زیر بار ترافیک می رود

تقی رضایی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، با اشاره به اجرای پروژه طالقان به هشتگرد، گفت: سه پیمانکار در سه قطعه از این پروژه بصورت مستمر درحال انجام کار هستند واین پروژه تا پایان سال مالی ۹۷ بدون تونل با کنار گذرگاه زیربار ترافیک خواهد رفت.

وی افزود: باتوجه به بارندگی های اخیر اجرای این پروژه با مشکل روبرو بود اما سه پیمانکار در سه قطعه شامل تونل، قطعه ۱ و قطعه ۲ باتمام قوا در حال انجام کار هستند و تا پایان سال این پروژه عملیاتی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرزبا اشاره به پروژه اتوبان همت و رفع معارضین اراضی المهدی در ورودی شهر کرج گفت: باتوجه به سفرمعاون رئیس جمهوروبازدید ازپروژه همت قولی که برای تامین اعتبار در فازاول داده بود اجرایی شد.

وی ادامه داد: ۴۷پلاک ازاین اراضی پس از پرداخت مبالغ به معارضین و با حمایت دستگاه قضایی تخریب شد و٢٤ پلاک نیز با پرداخت اعتبار رفع مشکل می شود تا این پروژه نیز تاپایان سال بهره برداری برسد.

رضایی با اشاره به دیدار اخیر استاندار با وزیر راه و شهرسازی وگفتگو در خصوص مشکلات استان البرز، گفت: وزیر راه در این نشست مشترک درخصوص موضوعات مطرح شده از سوی استاندار البرز دستورات لازم را به معاونین خود داد.

وی افزود: در بحث تعریض اتوبان نیز لاین شمالی کلاک  تا پل فردیس و لاین جنوبی در محدوده گرم دره که گره های اصلی ترافیکی اتوبان تهران- کرج به شمار می رود دردستورکار قرار گرفته است.

رضایی با بیان اینکه وزیرراه و شهرسازی دستورات لازم را جهت اجرای پروژه تعریض اتوبان به سازمان راهداری داده تا در اولویت قرار بگیرد، تصریح کرد:در وهله نخست مبلغ ۵میلیارد تومان برای این پروژه تامین اعتبار شد تا اداره راهداری برای تعریض اتوبان شروع به کارکند.

وی با اشاره به اینکه استاندارالبرز مشکل اصلی برطرف شدن بار ترافیکی استان را پایان پروژه بزرگراه همت می داند گفت: مقرر شد تا مدیر عامل شرکت ساخت وتوسعه آزاد راه ها که مجری پروژه است با رئیس سازمان برنامه بودجه وباحضور وزیرنشستی داشته باشند تا در این خصوص اعتبارات لازم تامین شود.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اجرای پروژه آبیک به چرمشهر، گفت: فاز اول این پروژه تا پایان سال زیربار ترافیک خواهد رفت.

وی در خصوص موضوعات ریلی در استان خاطرنشان کرد: مقرر شد تا شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، یکپارچه عمل کردن راه آهن ومترو رابررسی کنند تا شهروندان بتوانند ازراه آهن به مترو وبالعکس استفاده کنند.

مدیر کل راه و شهر سازی استان البرزدر پایان با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مترو هشتگرد گفت: باتوجه به اینکه کارسیویل مترو هشتگرد به اتمام رسیده است بایستی در بحث خرید علائم شرکت عمران برای تامین اعتباراقدام کند تا این پروژه نیزبه بهره برداری برسد.

برچسب‌ها