۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 605251

تربت جام ـ قدس آنلاین: نهمین جشن بزرگ گلریزان آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد، مالی و کمک به خانواده های بی بضاعت استان خراسان رضوی در تربت جام برگزار شد.

نهمین جشن بزرگ گلریزان در تربت جام

نماینده ستاد دیه استان خراسان رضوی که در حاشیه مراسم جشن گلریزان به خبرنگار قدس انلاین گفت: در سال گذشته در سطح استان خراسان رضوی انجام شد یکهزار و  چهل نفر از زندانیان غیر عمد آزاد به آغوش خانواده های خود بازگشتند و از این تعداد زندانی آزاد شده هزار و ۲۹ نفر مرد سرپرست خانواده  و ۱۱نفر هم خانم آزاد شده و کل مبلغ محکومیت این افراد آزاد شده بالغ بر ۴۴ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان می باشد و با اقدامات مددکاران زندان از شکات تخفیف گرفته شد، ستاد دیه استان و شورای های حل اختلاف در استان با شکات مذاکره کردند و بر بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۳۸۳ میلیون تومان شکات گذشت کردند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه اعلام کرد: بخشی از این بدهی زندانیان توسط خانواده ها پرداخت شد که ۴ میلیارد و ۷۶۷میلیون تومان به حساب دادگستری واریز شد و مبلغ ۱۳ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان از طریق ستاد دیه استان و برسی پرونده های در ستاد دیه مرکز این مبلغ بصورت بلاعوض به این زندانیان کمک گردید.

وی گفت همچنین تسهیلاتی برای زندانیان غیر عمد به مبلغ ۳ میلیارد و ۲۷۲ میلیون تومان وام قرض الحسنه برای آزادی زندانیان با همکاری بانک های عامل نقش به سزایی در آزادی تعدادی از زندانیان داشتند.

وی گفت: مبلغ ۹ میلیارد و ۹۱۸میلیون تومان احصار مدد جویان پذیرفته شد و زندانیان که قادر به پرداخت نبودند توسط محاکم قضایی انجام و ستاد دیه استان پیش یرداخت دیه این افراد را پرداخت کرد.

۸۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان خراسان رضوی

نماینده ستاد دیه استان خراسان رضوی به آزادی زندانیان غیر عمد در سال جاری اشاره کرد وگفت: در حال حاضر ۸۲۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان خراسان رضوی حضوردارند و اگر میانگین برای آزادی زنداینان نسبت به سال گذشته ۴۴میلیارد تومان مشابه سال گذشته اعتبار لازم خواهد بود تا آزادی این افراد فراهم شود.

وی اعلام کرد: امسال جشن گریزان در ۱۳ شهرستان استان خراسان رضوی در حال برگزاری است و استقبال خیرین در این مراسم

جشن ستودنی بود.

 ۳۵ زندانی غیر عمد در زندان تربت جام

مدیر زندان شهرستان تربت جام از تعداد ۳۵ زندانی غیر عمد در زندان این شهرستان خبرداد وگفت: مبلغ محکومیت مالی این زندانیان در حال حاضر ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون  تومان می باشد ودر سال گذشته ۱۸ زندانی غیر عمد با مبلغ ۴۸ میلیون تومان پرداخت شد و امسال در این جشن بتوانیم با کمک های خیرین انجام شود.

احمد انتظاری در ادامه افزود: هر مقداری که توسط خیرین در این مراسم پرداخت شود ۸ برابر آن توسط ستاد دیه استان با وام قرض الحسنه و یا بلاعوض پرداخت خواهد کرد و امید می رود از کمک های مردمی در برنامه های تلویزنونی  ماه عسل بخشی دیگر از زندانیان غیر عمد آزادشود.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مبلغ حدود سیصد میلیون تومان در این مراسم با همکاری ستاد دیه استان و خیرین برای آزادی زندانیان تربت جام گلریزان شد.

برچسب‌ها