رسانه حکومتی کره شمالی در مطلبی نوشته است طی دیدار سران آمریکا و کره شمالی، واشنگتن توافق کرد در کنار تضمین امنیتی، تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ را بردارد.

کره شمالی: آمریکا رفع تحریم‌ از پیونگ یانگ را پذیرفت

به گزارش قدس آنلاین- رسانه حکومتی کره شمالی روز چهارشنبه (امروز) در مطلبی نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با برچیده شدن تحریم‌ها علیه کره شمالی در کنار تضمین امنیتی موافقت کرده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، خبرگزاری کِی.سی.ان.اِی که خبرگزاری رسمی کره شمالی است روز چهارشنبه گزارش داد ترامپ در دیدار روز گذشته خود با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی وعده برچیده شدن تحریم‌های ضد پیونگ یانگ را داده است. 

روز سه‌شنبه (دیروز) ترامپ و کیم بعد از مدت‌ها تنش برای برگزاری دیدار مشترک، در سنگاپور ملاقات و گفت‌وگو کردند و طرفین این نشست را موفق نامیدند.

در توافقی که بین دو کشور بعد از دیدار سران امضا شد و مفاد آن اعلام گردید، آمریکا متعهد به تضمین امنیتی کره شمالی و کره شمالی متعهد به خلع سلاح اتمی شده‌اند. 

ترامپ دیروز وعده داده بود رزمایش‌های نظامی در شبه جزیره کره را متوقف کند و نیروهای نظامی این کشور را از کره جنوبی خارج نماید.

البته رئیس‌جمهور آمریکا درباره برداشتن تحریم‌های علیه کره شمالی گفته بود که «تحریم‌ها باقی می‌ماند تا زمانی که دیگر موضوع سلاح‌های اتمی کره شمالی مطرح نباشد».

روز سه شنبه بعد از دیدار سران آمریکا و کره شمالی، چین نیز درخواست کرده بود تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی تسهیل یا برچیده شوند.

انتهای پیام/ص

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها