بشرویه- رئیس میراث فرهنگی بشرویه گفت: نبود دفاتر خدماتی و مسافرتی از جمله مشکلات برای جذب گردشگر در بشرویه است که در حال حاضر پیگیر واگذاری یک مجوز هستیم تا در تابستان  امسال بتوانند خدمات خود را آغاز کنند.

اقدامات برای اخذ مجوز دفتر خدماتی مسافرتی در بشرویه انجام می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه،"سیدامیر سلیمانی "در نشست اعضای ستاد خدمات سفر شهرستان بشرویه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد از بازدید بالای گردشگران و مسافران نوروزی از امکان تاریخی و گردشگری بشرویه خبر دادو گفت: در سال ۹۶ حدود ۶۷ هزار نفر و در نوروز سال ۹۷ قریب به ۱۰۰ هزار نفر گردشگر و مسافر از بافت تاریخی و باستانی شهرستان بشرویه  بازدید کردند.

رئیس میراث فرهنگی بشرویه افزود: علی رغم اینکه در سال ۹۶ اسکانی در مکان های بوم گردی نداشتیم ولی در نوروز ۹۷ بیش از ۵۰ نفر در مکان های بومگردی اقامت کرده اند.

وی با اشاره به فروش صنایع دستی در بشرویه در ایام مسافرت ها هم گفت: در دو سال ۹۶ و ۹۷ قریب به یکصد میلیون تومان  سوغات محلی و صنایع دستی به فروش رسیده است.

سلیمانی از اخذ مجوزهای بوم گردی در بشرویه خبر داد و گفت: تعداد ۵ اقامتگاه بوم گردی در بشرویه برای دریافت خدمات به مسافران و گردشگران مجوز گرفته اند و تلاش شده تا این تعداد برای سال ۹۷ افزایش یابد.

رئیس میراث فرهنگی بشرویه کارشناس میراث فرهنگی بشرویه با اشاره به مشکلات جذب گردشگر در این شهرستان هم گفت: نبود دفاتر خدماتی و مسافرتی از جمله مشکلات برای جذب گردشگر در بشرویه است که در حال حاضر پیگیر واگذاری یک مجوز هستیم تا در تابستان  امسال بتوانند خدمات خود را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: عدم وجود اقامتگاه در کویر بشرویه زمینه جذب و ماندگاری گردشگر را فراهم نمی ساخت که این مساله نیز در حال پیگیری می باشد.

سلیمانی با اشاره به سایر خدمات ویژه برای مسافران بیان کرد: در نوروز ۹۷ اقامتگاه های موقت  از جمله مجتمع رفاهی امام رضا (ع) و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) ظرفیت تکمیلی را داشتند که می طلبد در پارک بهارستان هم اقامتگاه موقت دایر شود.

رئیس میراث فرهنگی بشرویه با تاکید بر افزایش تبلیغات گردشگری افزود:باید برای معرفی شهرستان بشرویه بعد تبلیغاتی خود را بیشتر کنیم و بخش خصوصی در کنار بخش دولتی نسبت به معرفی جاذبه های گردشگری اقدام کند.

برچسب‌ها