اهواز- رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه قول دادن ها برای اصلاح شهر باید در چارچوب قانون واختیارات باشد و وعده های بی سرانجام اهالی مهدیس را بی اعتماد کرده؛ گفت: ظاهراً یک عده دوست ندارند اتفاق مثبتی افتاده و روزنه امید مردم باقی بماند، شکست شورا و شهردار به نفع شهر نیست.

باخت شورا و شهرداری به نفع شهر نیست/ وعده های بی سرانجام اهالی مهدیس را بی اعتماد کرده

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ محمدجعفر فلسفی  در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز ۲۳ خرداد در سالن اجتماعات شورا برگزار شد، اداره شورا را توسط رییس و اعضای آن نیازمند تمرکز دانست و عنوان کرد: یکی از مهمترین چالش ها در دوره های گذشته شورا مباحث، تغییر و تحولات پشت سرهمی بود که باعث شد در نظرسنجی صورت گرفته از مردم اکثر آنها از اقدامات شورای چهارم ناراضی باشند و اگر ما همان خطا را تکرار کنیم همین روند ادامه پیدا می‌کند.

فلسفی با اشاره به اینکه نقد باید هدفمند و درست باشد، افزود: ظاهراً یک عده دوست ندارند اتفاق مثبتی افتاده و روزنه امید مردم باقی بماند، شکست شورا و شهردار به نفع شهر نیست، شهر در شرایط حساسی است و اگر اتحاد نباشد، دود آن به چشم مردم می‌رود.

وی  افزود: قول دادن ها برای اصلاح شهر باید در چارچوب قانون واختیارات باشد. مردم ملاشیه و مهدیس به شدت بدبین شده اند وعنوان می کنند سالهاست مسئولان شهری برای این مناطق کاری انجام نداده اند. برای بررسی مشکلات آنها بحث اعتبارات نیز وجود دارد، استاندار عنوان کرده در این زمینه کمک می کند از طرفی نیاز به مناقصه داریم و مشمول زمان زیادی می شود.

مشکلات شش ماهه حل نمی شود

این مقام مسئول با بیان اینکه منطقه ملاشیه که اکثر معابرش یک سال و نیم است دچار مشکل است، اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی مهدیس و زیرساخت ها انجام کارهای اولیه آن زمان می برد و باید دید چقدر اعتبار نیاز دارد. 

فلسفی با تاکید بر اینکه باید ببینید که ما مهدیس را از قبل چگونه تحویل گرفتیم؛ تصریح کرد: به گفته تمام مسئولین این منطقه شرایط نابسامانی داشت، از سویی ما به این منطقه خدمات رسانی می کنیم اما عوارض را جای دیگری می گیرند، بنابراین باید در چارچوب مقررات  و در زمینه‌های عدالت و انصاف با شرایط از اهواز و اعتبارات سخن گفت، این که مشکل در عرض شش ماهه تمام شود نه انتظار مردم است و نه عاقلانه.

 رییس شورا اضافه کرد: زمانی که به شورا ورود کردیم شهر ۵ ماه تمام رها شده بود، پرونده ها روی هم انباشته شده و طلبکارهای زیادی داشتیم، پارکهای آبی شرایط بدی داشتند، از نظر روشنایی شهر هم در قسمت هایی حتی کابل ها دزدیده شده بودند، پل ۸ تا پل سفید خاموش و فضای سبز آسیب دیده بود و ۱۵۰ هکتار آن را شهرداری همان زمان سر و سامان داد، از طرفی بحث منابع مالی با ۷۰۰ میلیارد بود که می‌توان با آن شهر را اداره کرد.

 سونامی فاضلاب 

فلسفی درباره سونامی فاضلاب هم اشاره کرد: چندین سال است که همه از معضل فاضلاب در اهواز خبر دارند، اینکه سونامی فاضلاب در راه است تنها جمله من نیست بلکه بسیاری از دلسوزان و افراد خبره در این زمینه نگرانی خود را اعلام کرده اند.

وی  خاطر نشان کرد: دیروز هم در محیطی منطقی و آرام موضوع توسعه نامتوازن محلات شهر اهواز به بحث گذاشته شد. موضوع فاضلاب و آب هم در خلال مباحث مطرح شد و این انتقاد وجود داشت  که چرا در دوره های گذشته اعتبارات لازم برای حل معضل فاضلاب اهواز داده نشده، این موضوع قابل انکار نیست، حدود هشت سال پیش ۲هزار میلیارد تومان برای فاضلاب استان اختصاص یافت اما شهر اهواز هیچ سهمی نداشت، کما اینکه از محل دو درصد سهم نفت هم شهرداری اهواز هیچ سهمی ندارد.

وی در پایان گفت: متولیان امر در حال تلاش برای رفع معضل فاضلاب هستند، تصفیه خانه سمت شرق اهواز تکمیل شده اما سمت غرب ۴ سال زمان لازم دارد و برای پیشرفت اهواز باید شرایط زیست محیطی و آب فاضلاب آن را در نظر گرفت.  

برچسب‌ها