یزد- رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان یزد گفت: سه واحد مرغداری غیر مجاز در شهرستان یزد پلمپ شد.

پلمپ سه واحد مرغداری غیر مجاز در شهرستان یزد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی یزد، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان یزداظهار داشت: سه واحد مرغداری غیر مجاز که بدون پروانه بهداشتی دامپزشکی و عدم شرایط فنی مناسب اقدام به جوجه ریزی نموده بودند در شهرستان یزد پلمپ شد.

هادی زارع گفت: همگام با طرح پیشگیری و کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و با توجه به رشد سریع ویروس آنفلوانزا و درگیر نمودن سایر واحدهای مرغداری و صدمه به صنعت مرغداری، نظارت و پلمپ واحدهای غیر مجاز در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در حین نظارت های صورت گرفته سه واحد مرغداری غیر مجاز و فاقد پروانه که شرایط لازم جهت جوجه ریزی را نداشته و موارد امنیتی لازم در ساختمان موجود را رعایت نکرده بودند، پلمپ و از ادامه فعالیت آنها تا زمان اجرایی نمودن تمام شرایط لازم اعم از اخذ مجوزهای مربوطه و ایجاد شرایط امنیت زیستی لازم جهت جوجه ریزی، جلوگیری به عمل آمده است .

زارع تصریح کرد: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر فعالیت تمام واحدهای مرغداری زیر نظر دامپزشکی می باشد، بدین سبب در راستای صیانت از سلامت مردم و جلوگیری از اشاعه بیماری های خسارتبار درصنعت پرورش با کلیه واحدهای غیرمجاز برخورد قاطع شده و از ادامه فعالیت این واحدها  با همکاری دستگاه قضایی تا زمان حصول شرایط بهداشتی مناسب جلوگیری می گردد .

وی گفت: مراقبت فعال و غیر فعال واحدهای مجاز نیز برای اطمینان خاطر از وجود شرایط لازم جهت عدم درگیری به آنفلوانزا و سایر بیماری های واگیر طیور همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها