همدان - معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد: امسال نماز عید سعید فطر، در ۱۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

برگزاری نماز عید فطر در ۱۵ امامزاده و بقعه متبرکه همدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد: امسال نماز عید سعید فطر، در ۱۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید حسن رضوی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: روز عید فطر از روزهای بزرگ و از اعیاد مسلمانان سراسر جهان است.

وی افزود: امسال نماز عید سعید فطر، در ۱۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود خطبه‌های این نماز نیز در امامزادگان شاخص توسط ائمه جمعه و ائمه جماعات و در دیگر امامزادگان توسط روحانیون اعزامی و یا بومی بیان خواهد شد.

رضوی اشاره‌ای به طرح ضیافت الهی داشت و گفت: سازمان اوقاف همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان با هدف ارتقاء سطح معرفتی و معارفی و همچنین ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن در امامزادگان، طرح ملی «ضیافت الهی» را برگزار می‌کند.

معاون فرهنگی اوقاف استان با بیان اینکه امسال طرح ضیافت الهی در ۶۸ امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار شد ادامه داد: برپایی سه وعده نماز جماعت و مراسم دعا و مناجات در بقاع متبرکه و امامزادگان و از جمله برنامه های این طرح است.

وی گفت: برگزاری کلاس های آموزش قرآن کریم در رشته های قرائت، ترتیل، مفاهیم، احکام و داستان های قرآنی در سطح بقاع و امازادگان استان، ویژه برنامه جزء خوانی قرآن کریم در حسینیه باغ بهشت و اطعام دهی نیازمندان در راستای اجرای نیات واقف از دیگر برنامه‌های قابل ذکر در این طرح است.

رضوی عنوان کرد: مراسم افطاری ساده و اطعام دهی نیازمندان برای ۵۰ هزار نفر همزمان با شب‌های قدر در سطح استان، برپایی خیمه‌های معرفت و ختم قرآن در بقاع متبرکه و دعوت از خطبا و سخنرانان خوش بیان در حوزه وقف و آثار و برکات آن در زندگی از دیگر برنامه‌های اجرایی در ماه مبارک بود.

معاون اجتماعی اوقاف استان ادامه داد: حضور ۴۵ مبلغ اعزامی از حوزه‌های علمیه قم و ۵۰ مبلغ و مبلغه بومی از اقدامات طرح ضیافت الهی است که این روحانیون در دو بخش سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه‌های معرفت فعالیت دارند.

وی یادآور شد: برگزاری ویژه برنامه«خدیجه(س) مادر امت است» با محوریت بزرگداشت مقام والای حضرت خدیجه(س) در آستان مقدس شاهزاده حسین(ع) و برنامه‌های ویژه رحلت امام خمینی(ره) از دیگر برنامه‌های اجرایی در ماه رمضان بود.

رضوی ابراز کرد: با توجه به روایات و سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار و تأکیدات مقام معظم رهبری مراسم افطاری ساده در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار شد.

برچسب‌ها