۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 605955

خرم آباد- فرماندار خرم‌آباد با اشاره به ساماندهی آبشار بیشه گفت: مشکلات راه دسترسی، نبود پارکینگ، سرویس بهداشتی و عوامل کنترلی در آبشار بیشه برطرف شود.

آبشار "بیشه" لرستان ساماندهی شود

به گزارش قدس آنلاین، اسد عبدالهی ظهر امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: بیشترین جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان در شهرستان خرم‌آباد قرار دارد که چهار آبشار خرم‌آباد معروف است ولی همه این آبشارها نیز با مشکلاتی مواجه است.

وی افزود: معروف‌ترین آبشار خرم‌آباد بیشه است که متأسفانه با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده و باوجوداینکه معروف‌ترین آبشار است و متولی خاصی ندارد؛ باوجوداینکه علائم هشداردهنده نصب و نرده زده‌شده ولی برخی افراد با هیچ ابزاری قابل‌کنترل نیستند و در آب غرق می‌شوند.

فرماندار خرم‌آباد عنوان کرد: تاکنون چهار نفر در این آبشار غرق‌شده و بر اساس شکایتی که داشته‌اند در مرحله نخست دهیاری‌ها را محکوم کرده‌اند که با پیگیری‌های صورت گرفته دهیاری تبرئه شده ولی باید فکری اساسی در این زمینه صورت گیرد.

وی با تأکید بر ساماندهی آبشار بیشه بیان کرد: راه دسترسی به این آبشار نیز یکی از مشکلات است، یکی از راه‌ها که متولی راه و شهرسازی است نیمه‌کاره رهاشده است و با توجه به اینکه بنا بود اقدامات لازم را انجام دهند ولی در حد حرف باقی‌مانده و خطراتی را به دنبال دارد.

عبدالهی تصریح کرد: یکی دیگر از  مشکلات نبود پارکینگ است، کنترلی نیز بر فروش مغازه‌داران در این مکان نمی‌شود و هر قیمتی که بخواهند اجناس خود را به فروش می‌رسانند، سرویس‌های بهداشتی نیز از دیگر مشکلات است به‌طوری‌که ابتدایی‌ترین سرویس‌های بهداشتی را دارد که باید اقدام اساسی شود همچنین سالی 100 میلیون تومان نیز هزینه حمل زباله است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار است میراث فرهنگی ورود کند، اعتباراتی که به این اداره تخصیص می‌یابد نشان می‌دهد متولی اصلی میراث فرهنگی است و دهیاری، بخشداری و فرمانداری‌ها نیز کمک می‌کنند.

فرماندار خرم‌آباد گفت: لازم است جلسه ویژه برای جاذبه‌های گردشگری استان برگزار شود و متولی خاصی برای این جاذبه‌ها مشخص شود تا پاسخگوی صفرتا 100 باشد؛ مکان‌های گردشگری اولویت‌بندی شوند تا به‌نوبت مشکلات این مکان‌ها برطرف شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها